logo
luni, 24 septembrie 2018


Categorii

85% dintre cetăţenii UE pierd anual peste 5 miliarde de euro pentru că nu cer despăgubiri pentru zboruri anulate

Aproximativ 85% dintre cetăţenii Uniunii Europeane (UE) nu îşi cunosc drepturile ca pasageri ai liniilor aeriene şi pierd peste 5 miliarde de euro în fiecare an pentru că nu cer despăbugiri pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate, potrivit unui studiu efectuat de AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru pasagerii companiilor aeriene.

Totodată, potrivit acestui studiu, 53% dintre pasagerii care au probleme cu zborurile lor consideră că au dreptul să primească o compensaţie de până la 600 euro, iar 44% dintre pasagerii afectaţi de zborurile întârziate sau anulate nu depun o plângere. În acelaşi timp, 66% dintre pasagerii afectaţi de întârzierea, anulare sau suprarezervarea unui zbor susţin că transportatorii aerieni nu îi informează despre drepturile lor.

“Legislaţia UE 261 care protejează drepturile călătorilor este foarte valoroasă. Cu toate acestea, pasagerii încă se simt neputincioşi în relaţia cu companiile aeriene şi mulţi dintre aceştia pierd compensaţiile la care au dreptul, pentru că nu depun cerere. În fiecare an, aproape 13 milioane de pasageri lasă peste 5 miliarde de euro în mâinile companiilor aeriene, care le datorează despăgubiri după întreruperile neplăcute ale zborurilor”, a declarat directorul AirHelp, Henrik Zillmer, în cadrul comunicatului.

Astfel, în ciuda legii EC 261, existente de 14 ani, care reglementează dreptul pasagerilor la despăgubiri, aceştia nu aplică pentru compensaţii din următoarele motive: nu ştiu că au acest drept (42%), nu cred că sunt eligibili pentru despăgubire (36%) şi nu ştiu cum să depună o reclamaţie (24%).

În ce priveşte România, AirHelp a identificat în 2017 peste 42.000 de pasageri români eligibili pentru despăgubiri. Dacă le-ar solicita, valoarea lor ar fi de 12 milioane de euro, conform news.ro.

13 mar 17:49
Comentarii
Ultimele Știri
EconomicCFR a redeschis linia Fieni - Pietroşiţa. Investiţie de 1,7 ...

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a redeschis circulaţia feroviară pe ruta Târgovişte - Pietroşiţa, odată cu final...

SocialPanoul cu mesajul “Dacă nu vii la vot, doi bărbaţi vor putea...

Controversatul panou pro-referendum, montat pe unul din blocurile din centrul Timişoarei, a fost dat jos, în cursul zile...

SocialTurnul de apă al Olteniţei, fostă cârciumă a oraşului, loc p...

Uzina de apă din care se alimenta oraşul Olteniţa, modernizată cu fonduri europene în urmă cu 3 ani, a devenit punct de ...

SocialCentenar la Muzeul de Artă. Expoziţia „Crucea, de la comunit...

Muzeul de Artă Cluj-Napoca organizează, în perioada 26 septembrie – 14 octombrie 2018, expoziţia „Crucea, de la comunita...

Social21 de copii vagabonzi, depistaţi pe străzile din Chişinău...

În perioada vacanţei de vară, 21 de copii au fost depistaţi cerşind şi vagabondând pe străzile din Chişinău. Aceştia au ...

SocialPoveste de succes: un informatician nevăzător, admis cu 10 l...

Un informatician nevăzător, Radu Vasile (35 ani), a fost admis cu nota 10 la şcoala doctorală de la Universitatea Ovidiu...

SocialTrei alpinişti români escaladează un vârf foarte dificil din...

Trei cunoscuţi alpinişti români, Teofil Vlad (Argeş), Zsolt Torok (Arad) şi Romeo Popa (Prahova), au început săptâmâna t...

SocialŞeful Poliţiei Sălaj se întoarce pe postul de adjunct. Cine ...

La concursul organizat în urmă cu două săptămâni pentru şefia Inspectoratului, unul dintre candidaţi nu s-a prezentat, i...

PoliticGuvernul Dăncilă, sub monitorizarea unui grup de PSD-işti. C...

Conducerea PSD a decis, luni, înfiinţarea în partid a unui grup de urmărire a îndeplinirii programului de guvernare, Mar...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].