logo
marţi, 11 decembrie 2018


Categorii

Bulgaria vrea ca în 6 ani să acopere țara cu autostrăzi și să lege Sofia de Marea Neagra

Premierul Boiko Borisov a promis că autostrada Hemus, care trebuie să lege Sofia de Varna (433 km), va fi finalizată până în anul 2024. Acest lucru s-a întâmplat în cadrul unei inspecţii la şantierul segmentului dintre Yablaniţa şi Boaza, transmite Mediapool, citat de Rador.

“Au loc lucrări de construcţie de mare amploare şi – aşa cum le-am promis oamenilor din Teteven, Sevlievo, Gabrovo, Târnovo, Târgovişte, Varna – până în anul 2024 autostrada Hemus va fi finalizată”, a spus Borisov. Premierul bulgar a evidenţiat că acesta este cel mai greu de construit segment, pentru care se cere multă muncă şi capacităţi. “Vedeţi cum se construieşte în munţi; aceşti bulgari cu camioanele, cu excavatoare, sunt de asemenea nişte eroi. Asta înseamnă Produs Intern Brut (PIB), acest lucru ne va aduce mai mult business şi turişti’, a adăugat Borisov. Premierul a subliniat că la data de 15 august urmează să înceapă lucrările de construcţie la segmentul de drum de la Belokopitovo la autostrada Hemus.

Urmează să fie anunţate procedurile de licitaţie pentru cele două loturi până la Veliko Târnovo. Întrebat de autostrada Struma, Borisov a subliniat că în toamnă va fi inaugurat segmentul până la Sandanski.

Autostrada A2, denumită și autostrada Hemus, sau Haemus este o autostradă aflată în construcție în Bulgaria. În final, lungimea ei va fi de 433 km, dintre care 129 km sunt în funcțiune din 2006. Două tronsoane sunt în exploatare — primul între Sofia și Iablanița, iar al doilea de la Varna la Șumen. Scopul autostrăzii Hemus este să lege capitala Sofia de al treilea oraș al țării, Varna, de la Marea Neagră, suprapunându-se pe șoselele europene E70 (Varna–Șumen), E772 (Șumen–Iablanița) și E83 (Iablanița–Sofia).

Secțiunea Praveț–Iablanița a fost deschisă oficial la 5 decembrie 1999. Din cauza zonei montane ce trebuie să o traverseze în Munții Balcani, acest segment de 5,47 km lungime, cu alți 16 km reconstruiți, are două viaducte și un tunel (Praveșki hanove), și întregul tronson Sofia–Iablanița mai are trei tuneluri.

Construcția secțiunii Praveț–Iablanița începuse în 1984 dar a fost oprită la sfârșitul anilor 1980 din cauza lipsei banilor, pentru a fi terminată în anii 1998–1999.[1] Secțiunea de 12,8 km ce leagă Șumen de Kaspicean către est a fost deschisă la 30 decembrie 2005 și a costat 77,6 milioane de leva.[2] În ianuarie 2013, Compania Națională „Proiecte Strategice de Infrastructură” a contractat studii de fezabilitate pentru restul autostrăzii Hemus (Iablanița-Panaiot Volovo).

Sursa: G4media

Sursa foto: gandulinfo

8 aug 12:00
Comentarii
Ultimele Știri
EvenimentCărţile de identitate româneşti, bariere pentru libera circu...

Cartea de identitate romanească nu îndeplineşte măsuri minime de siguranţă recunoscute de statele membre UE, acuză român...

SocialVIDEO Până unde poate duce încăpăţânarea unui om: să facă o ...

Într-o ţară din lume există o clădire prin care trece, la propriu, o autostradă. Proprietarul a refuzat să dea clădirea ...

SocialDe ce este important ca familia să se adune la masă măcar o ...

Specialiştii spun că familia ar trebui să se unească la masă măcar o dată pe zi pentru a discuta despre probleme şi desp...

SocialCe înseamnă decantarea unui vin şi cum se realizează procesu...

Decantarea vinului este un proces absolut necesar pentru ca licoarea să-şi arate adevărata valoare. Procesul este simplu...

SocialMisiunea comandoului de cercetaşi din Buzău, în timpul revol...

S-au scurs 29 de ani de când revolta timişorenilor a aprins Revoluţia ce avea să schimbe soarta României. Protestele vio...

ExterneRusoaica Maria Butina, gata să pledeze „vinovată“ la acuzaţi...

Agenta rusă Maria Butina, suspectată că a încercat să se infiltreze în Asociaţia Naţională a Armelor de Foc din SUA (NRA...

EconomicPlăţile pentru zilieri cresc odată cu salariul minim

După majorarea recent adoptată de Guvern a salariului minim, începând cu 1 ianuarie 2019, lucrătorii cu ziua vor benefic...

Politic„A fost tot timpul pe malul Prutului şi şi-a dezvoltat aface...

„A fost tot timpul pe malul Prutului şi şi-a dezvoltat afacerile întâi în România, după care a revenit în Republica Mold...

EconomicGuvernarea la bilanţul de doi ani. Ce a făcut PSD din câte a...

La doi ani după ce a câştigat alegerile cu un program de guvernare care promitea lapte şi miere, PSD a reuşit mai mult s...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].