logo
duminică, 24 martie 2019


Categorii

Capacitatea anuală Dacia crește la peste 400.000 mașini. Uzina de la Movieni, investiție de peste 100.000 millioane de euro

​Automobile Dacia a demarat la Mioveni un amplu program de extindere ce va duce capacitatea la 406.000 de mașini/an și va necesita construcția de noi clădiri, a spus noul director al companiei, Christophe Dridi. Extinderea vine după ce un deceniu capacitatea de producție a fost de 350.000 de unități, în timp ce în Maroc producția a crescut de la 50.000, la 400.000.

Dacia va investi 100 milioane euro în doi ani în acest program de extindere, începând deja cu investiții la Presaj și Vopsitorie, dar și la Montaj și Caroserii se vor face extinderi, pentru ca producția să crească în medie cu 15 mașini/oră. Acum, la Mioveni se produc 1.400 de mașini/zi, dintre care 1.100 sunt Duster, însă fără această extindere nu mai poate fi crescută producția Duster care este un model cerut pe piețele din UE.

Spre comparație, Uzina de la Pitești producea 680 de vehicule Logan pe zi la început de 2016 și cadența a fost majorată până la 800 spre finalul acelui an.

Dridi spune și că numărul de angajați va crește cu 300, ca parte a acestui program. Și gradul de robotizare va crește, pentru a ajunge la aproximativ 20% în 2020. În 2016 gradul era de 5%, acum este undeva pe la 10-12% și vor fi vizate în special muncile mai grele. Oficialul Dacia spune că, fără un grad mare de automatizare, nu poate fi atins nivelul omogen de calitate cerut de clienți.

În plus, este de așteptat să vină noi furnizori pe platformă. Este de așteptat ca la final de 2020 și început de 2021 capacitatea de producție să ajungă la 406.000 mașini/an. Dacă ponderea Duster se va păstra, producția Duster poate trece de 260.000 mașini an.

Șeful companiei spune că uzina Dacia nu trebuie să piardă în cursa cu Marocul unde producția era de 6-7 ori mai mică acum zece ani, era la jumătate acum 4 ani, dar anul trecut a fost mai mare ca la Mioveni.

Întrebat despre cum vede problema autostrăzii Sibiu - Pitești, atât de des invocată de Dacia, Dridi a spus că rămân valabile cele spuse de Nicolas Maure acum câțiva ani.

Maure spunea atunci așa: După 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va înțelege cum de nu există un sistem minim de autostrăzi în România. Dacă Sibiu-Pitești nu e gata până atunci, va trebui să luăm decizii importante

2020 este foarte aproape, iar cu autostrada nu s-au făcut progrese mari și lucrările NU au început. În cel mai optimist caz ne putem gândi că o bucată ar putea fi gata în 2023 și totul în 2027...

Istoric al producției Dacia în perioada 2012-2018:

2018: 335.262 unități

2017: 313.883 unități

2016: 320.457 unități

2015: 339.204 unități

2014: 338.593 unități

2013: 342.620 unități

2012: 307.150 unități

Pe modele, producția anului 2018 se prezintă astfel:

Dacia Duster = 236.921 unități

Dacia Sandero = 42.146 unități

Dacia Logan = 33.841 unități

Dacia Logan MCV = 22.354 unități

Sursa: hotnews.ro

16 ian 00:00
Comentarii
Ultimele Știri
EntertainmentCum se prepară baclavaua cu nuci, fistic şi miere

Desert turcesc, baclavaua este considerată una dintre cele mai cunoscute prăjituri ale Orientului. Nu trebuie să mergeţi...

PoliticReacţia Comisiei Europene după anunţul Vioricăi Dăncilă priv...

După ce premierul Viorica Dăncilă a anunţat că Ambasada României din Israel va fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim, ex...

SocialAlertă meteo: Temperaturile scad semnificativ

După ce vremea ne-a răsfăţat în ultimele zile cu soare şi temperaturi ridicate, de săptămâna aceasta va deveni capricioa...

SocialAccident grav la intrare în Orşova. Trei copii au ajuns la s...

Două autoturisme s-au ciocnit duminică seară pe DN 6, la intrarea în municipiul Orşova. În urma impactului, trei copii a...

EntertainmentCât a costat cel mai ieftin bilet de avion cumpărat anul tre...

Deşi românii îşi cumpără biletele de avion în medie cu 28 de zile înainte de călătorie, peste 35% dintre români preferă ...

EvenimentUn oficial palestinian cere UE să acţioneze după anunţul Vio...

„Cerem UE să acţioneze în privinţa acestei decizii, care încalcă politici europene consacrate. Vom discuta acest subiect...

EntertainmentCe este vaza abundenţei şi cum îţi poate aduce noroc la bani...

Vaza abundenţei este, conform tehnicilor feng shui, una dintre cele mai folosite şi benefice moduri de a atrage prosperi...

PoliticPSD validează mâine lista pentru europarlamentare. Cine desc...

Comitetul Executiv Naţional (CEx) al Partidului Social Democrat se reuneşte luni, 25 martie, de la ora 12.30. La finalul...

EntertainmentMel B a dezvăluit că a avut o aventură cu colega ei de trupă...

Mel B (43 de ani) a declarat în timpul filmărilor pentru show-ul TV „Piers Morgan's Life Stories“ că a avut o aventură c...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].