logo
miercuri, 20 martie 2019


Categorii

Cât pierdem fiindcă Parlamentul PSD nu votează Legea offshore

Legea offshore, care ar crea cadrul tehnic şi financiar pentru exploatarea gazelor naturale din Marea Neagră, continuă să fie tărăgănată şi pe ultima sută de metri a acestei sesiuni parlamentare, deşi acest lucru ar putea aduce amânări ale unor investiţii importante în România.

Luni, comisia pentru industrii din Camera Deputaţilor trebuia să dea un raport final pe legea offshore, urmând ca ea să fie dezbătută şi votată în aceeaşi zi şi în plen. Nu s-a întâmplat acest lucru, însă, pentru că în comisia condusă de deputatul PSD Iulian Iancu au fost evitate dezbaterile pe unele din cele mai arzătoare capitole din lege, nefiind dat, de asemenea, nici raport final.

Preşedintele comisiei Iulian Iancu a propus, la începutul şedinţei, să fie discutate toate capitolele legii, cu excepţia capitolului fiscal, acesta urmând să fie luat în discuţie doar dacă mai este timp. „Capitolul fiscal rămâne în analiză cu decidenţii din toate palierele care ar fi implicaţi”, a spus Iancu, dând startul dezbaterii. Au urmat discuţii care s-au axat pe faptul că „offshore” sună „neromâneşte” sau că Ministerul Energiei şi alţi factori de decizie „fug de răspundere”.

Aşadar, n-a mai fost timp de capitolul fiscal. „Am rămas în discuţie cu propunerile de amenzi propuse de colegii de la UDMR şi cu fiscalitatea. După ce epuizăm ordinea de zi de mâine (azi, n.r.), le dezbatem pe acestea, regimul de fiscalitate, regimul sancţiunilor”, a conchis Iancu.

Amenzile sunt una din prevederile considerate excesive de către investitori. Companiilor le vor fi aplicate sancţiuni importante în cazul în care nu angajează români în proporţie un sfert de personal şi dacă nu lucrează cu firme româneşti.

Totodată, o prevedere ce ţine de fiscalitate, criticată de Iancu săptămâna trecută, este legată de creditul fiscal acordat investitorilor. Acestora le vor fi restituite anumite sume dacă se modifică redevenţele sau taxele.

Drept urmare, comisia de industrii din Camera Deputaţilor nu a dat nici raport şi nici vot pe legea offshore. „Până atunci, se va mai dezbate mâine (azi, n.r.) şi posibil şi miercuri şi va intra în plen până la finalul sesiunii parlamentare, adică până săptămâna viitoare”, ne-a spus deputatul USR Cristina Prună, membră a comisiei.

Miză de 24 miliarde de dolari

În contextul în care legea nu va fi votată în actuala sesiune parlamentară, ea va trebui să aştepte toamna. Şi la fel vor aştepta şi investiţiile companiilor petroliere care au descoperit importante cantităţi de gaze naturale în Marea Neagră, care au nevoie de această lege pentru a le planifica. Este vorba de ExxonMobil, OMV Petrom, Black Sea Oil and Gas, Lukoil şi Romgaz, care au acorduri semnate în Marea Neagră.

Investiţiile proiectate în viitor de industria offshore, de extracţie a petrolului şi a gazelor, ar putea ajunge la 23-24 miliarde de dolari, arată un studiu de impact realizat de compania de consultanţă şi audit Deloitte.

Potrivit Deloitte, veniturile atrase la bugetul de stat prin derularea proiectelor din Marea Neagră vor atinge 51,4 miliarde de dolari, dintre care 24 miliarde de dolari sunt reprezentate de impactul direct. Fiecare dolar cheltuit în România în proiectele offshore va genera venituri de 2,1 dolari la bugetul de stat, inclusiv redevenţe şi alte taxe.

„Vorbim despre comercializarea unei mărfi pentru care operatorii nu au luat o decizie finală de investiţie. Fără un cadru fiscal stabil vă pot spune că aceşti operatori nu îşi vor asuma riscul acestor investiţii offshore, pentru că există riscul să nu găseşti nimic acolo. Riscul mare al recuperării investiţiei are nevoie de predictibiltate“, a declarat Sorin Elisei, manager Deloitte Consultanţă, în cadrul unei conferinţe organizate de revista Capital.

18 iun 20:12
Comentarii
Ultimele Știri
SocialUn şofer fără permis a omorât un biciclist cu maşina în timp...

Un bărbat de 34 de ani din judeţul Bacău care a accidentat mortal un biciclist a fost achitat de judecători, victima fii...

SocialCulmea amenzii la Focşani. Un localnic a fost sancţionat de ...

Şoferul a contestat în instanţă amenda, în valoare de 1.000 de lei, sub motivul că nu e vina lui că în oraş străzile sun...

SocialCum respectă şoferii trecerile la nivel cu calea ferată. În ...

Legislaţia rutieră sancţionează acest tip de abatere cu amendă contravenţională cuprinsă între 9 şi 20 puncte (1.305 – 2...

SocialUn nou deces din cauza gripei. „Ne aşteptăm să mai apară caz...

Cazurile de gripă continuă să se înmulţească la Iaşi, spun medicii de la Spitalul de Boli Infecţioase „Sfânta Parascheva...

Politic„Să ne apărăm justiţia”. Blocul ACUM cheamă cetăţenii la un ...

Blocul electoral ACUM, condus de Maia Sandu şi Andrei Năstase, a îndemnat cetăţenii să iasă la protest joi, 21 martie, o...

SocialFerma de măgăriţe din Apuseni. „Laptele lor este aproape un ...

Un fermier din Munţii Apuseni a reuşit să dezvolte şi să aibe succes cu una dintre puţinele ferme de măgăriţe din Români...

SocialCum a încercat o femeie să-i trimită filme porno prietenului...

Oamenii legii au aflat ce pun la cale cei doi dintr-un bilet pe care partenerul de viaţă al femeii il dăduse acesteia şi...

SocialLocuinţă prădată în miezul zilei. Hoţii au fugit cu 25.000 d...

Casa unor zălăuani a fost jefuită în miezul zilei de către persoane neidentificate. Hoţii au furat bani şi bijuterii, ap...

EconomicOlguţa Vasilescu, despre OUG 114: E bine că Ioan Niculae est...

Controversatul om de afaceri care controlează Interagro, Ioan Niculae, este beneficiar al OUG 114/2018, prin faptul că s...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].