logo
luni, 15 octombrie 2018


Categorii

Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, afectată de viituri

Circulaţia pe calea ferată pe una dintre cele mai importante rute care leagă Bucureştiul de Braşov este afectată din cauza inundaţiilor. Podul feroviar care traversează râul Prahova, în dreptul comunei Poiana Câmpina, este în pericol de prăbuşire. Autorităţile au decis să impună restricţii de circulaţie pe un singur fir.

Ploile care au căzut zilnic în ultima lună în judeţul Prahova au produs viituri puternice pe râul Prahova, astfel că uriaşa cantitate de apă a săpat adânc la baza picioarelor din beton pe care se sprijină podul de cale ferată din satul Bobolia, comuna Poiana Câmpina.

Situaţia este atât de gravă încât administraţia locală a solicitat intervenţie de urgenţă a reprezentanţilor CFR, de teamă să nu se producă o catastrofă. O echipă de specialişti s-a deplasat joi, 26 iulie, la Bobolia şi a evaluat starea în care se află în prezent podul de cale ferată şi a decis intervenţie de urgenţă, susţine Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina.

Alin Moldovenu, primarul comunei Poiana Câmpina, spune că CFR intenţionează să oprească circulaţia trenurilor pe unul dintre fire FOTO Diana Frîncu

”Situaţia s-a agravat foarte rău. Încă de pe data de 26 iulie ne-am deplasat cu reprezentanţii bazei L5 a CFR şi s-a constatat că între pilele 6,7 şi 8 apa a săpat foarte mult şi deja a ajuns în zona unde nu este normal să fie. Situaţia este foarte, foarte gravă pentru că se poate întâmpla chiar o calamitate. Am înţeles că cei de la CFR deja au luat măsuri, se pare că se va circula doar pe un singur sens. Din informaţiile pe care le am, cei de la CFR urmează să înceapă lucrări de întărire a podulului. Este un mare pericol. Se pare că se agravează din ce în ce mai rău”, a declarat Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina pe raza căreia se află podul în discuţie.

Viitura puternică a săpat adânc la baza picioarelor de susţinere FOTO Diana Frîncu

Situaţia este cu atât mai gravă cu cât Prahova se află sub avertizare de cod portocaliu de viituri rapide în perioada 31.07.2018-1.08. 2018.

Podul de cale ferată de la Bobolia a fost construit la începutul secolului al XIX-lea, în perioada domniei lui Carol I. Construcţia a fost reabilitată în urmă cu aproximativ zece ani, dar se pare că lucrarea nu a fost una de calitate.

Pe picioarele de susţinere se pot vedea cu ochiul liber fisuri, iar la aceste defecte au contribuit acum şi ploile abundente care au erodat masiv pragul a trei dintre cele 20 de picioare de susţinere.

Sursa: adevarul.ro

30 iul 16:11
Comentarii
Ultimele Știri
SocialPesta porcină se extinde ameninţător: 74 de focare în 14 loc...

Virusul moral face prăpăd în Bărăgan. Prefectul judeţului Călărşai, Geprge Iacob, a anunţat că în prezent, există 74 de ...

SocialSTUDIU România ocupă locul 44 în clasamentul mondial privind...

România ocupă locul 44 din 146 de ţări, fiind depăşită de toate celelalte state membre ale Uniunii Europene în clasament...

SocialIGPR: Peste 7.500 de amenzi, în valoare de 2,8 milioane de l...

Ieri, patrulele de poliţie au intervenit la peste 3.500 de evenimente, majoritatea sesizate prin 112. Poliţiştii au apli...

ExterneItalia: Matteo Salvini ordonă evacuarea imigranţilor dintr-u...

„Ruşine, asta nu e Italia“. Reacţia îi aparţine fostului premier italian Enrico Letta, care s-a declarat revoltat faţă d...

PoliticJocul la risc maxim şi mizele false în alegerile generale di...

Nu-mi place să dau sfaturi în alegeri. Deşi sunt consultant cu vechi state, implicat în numeroase proiecte în România şi...

PoliticCorespondenţă de la Roma. Klaus Iohannis se întâlneşte astăz...

Preşedintele Klaus Iohannis se va întâlni astăzi cu preşedintele Italiei, Sergio Mattarella, dar şi cu Giuseppe Conte, p...

SocialDacă nu e mult spus, am apus

S-a scris mult mai mult despre decît s-a votat la referendumul din 6-7 Octombrie. Purtată într-un decor gingaş, de abato...

EvenimentToader, despre modificările aduse de OUG: Creşte vechimea pe...

Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a anunţat luni dimineaţă modificările pe care Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guve...

SocialVIDEO Imagini neobişnuite dintr-o carieră minieră din Gorj. ...

Un angajat al Complexului Energetic Oltenia (CEO) a filmat un fenomen neobişnuit care a avut loc în cariera Roşiuţa, din...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].