logo
luni, 10 decembrie 2018


Categorii

Circulaţia trenurilor pe ruta Bucureşti-Braşov, afectată de viituri

Circulaţia pe calea ferată pe una dintre cele mai importante rute care leagă Bucureştiul de Braşov este afectată din cauza inundaţiilor. Podul feroviar care traversează râul Prahova, în dreptul comunei Poiana Câmpina, este în pericol de prăbuşire. Autorităţile au decis să impună restricţii de circulaţie pe un singur fir.

Ploile care au căzut zilnic în ultima lună în judeţul Prahova au produs viituri puternice pe râul Prahova, astfel că uriaşa cantitate de apă a săpat adânc la baza picioarelor din beton pe care se sprijină podul de cale ferată din satul Bobolia, comuna Poiana Câmpina.

Situaţia este atât de gravă încât administraţia locală a solicitat intervenţie de urgenţă a reprezentanţilor CFR, de teamă să nu se producă o catastrofă. O echipă de specialişti s-a deplasat joi, 26 iulie, la Bobolia şi a evaluat starea în care se află în prezent podul de cale ferată şi a decis intervenţie de urgenţă, susţine Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina.

Alin Moldovenu, primarul comunei Poiana Câmpina, spune că CFR intenţionează să oprească circulaţia trenurilor pe unul dintre fire FOTO Diana Frîncu

”Situaţia s-a agravat foarte rău. Încă de pe data de 26 iulie ne-am deplasat cu reprezentanţii bazei L5 a CFR şi s-a constatat că între pilele 6,7 şi 8 apa a săpat foarte mult şi deja a ajuns în zona unde nu este normal să fie. Situaţia este foarte, foarte gravă pentru că se poate întâmpla chiar o calamitate. Am înţeles că cei de la CFR deja au luat măsuri, se pare că se va circula doar pe un singur sens. Din informaţiile pe care le am, cei de la CFR urmează să înceapă lucrări de întărire a podulului. Este un mare pericol. Se pare că se agravează din ce în ce mai rău”, a declarat Alin Moldoveanu, primarul comunei Poiana Câmpina pe raza căreia se află podul în discuţie.

Viitura puternică a săpat adânc la baza picioarelor de susţinere FOTO Diana Frîncu

Situaţia este cu atât mai gravă cu cât Prahova se află sub avertizare de cod portocaliu de viituri rapide în perioada 31.07.2018-1.08. 2018.

Podul de cale ferată de la Bobolia a fost construit la începutul secolului al XIX-lea, în perioada domniei lui Carol I. Construcţia a fost reabilitată în urmă cu aproximativ zece ani, dar se pare că lucrarea nu a fost una de calitate.

Pe picioarele de susţinere se pot vedea cu ochiul liber fisuri, iar la aceste defecte au contribuit acum şi ploile abundente care au erodat masiv pragul a trei dintre cele 20 de picioare de susţinere.

Sursa: adevarul.ro

30 iul 16:11
Comentarii
Ultimele Știri
ExterneUn grup de progresişti europeni a venit cu un plan pentru „o...

Peste 50 de europeni progresişti au publicat un manifest prin care solicită taxe de 800 de miliarde de euro pentru comba...

SocialStar of Hope România îl aduce la Iaşi pe pianistul lui Elvis...

Per-Erik Hallin, fost pianist în trupa lui Elvis Presley, împreună cu Laura Bretan şi Costel Busuioc cântă pentru susţin...

SocialŢuţuianu, ameninţare voalată la Liviu Dragnea: „Nu aduce anu...

Senatorul de acum independent Adrian Ţuţuianu spune că se consideră vânat în orice funcţie pe care ar ocupa-o şi precize...

ExterneGermania: Traficul feroviar pe liniile principale, întrerupt...

Circulaţia trenurilor pe toate liniile principale şi pe liniile regionale din Germania era întreruptă luni dimineaţa, în...

Social"Moştenitorii", spectacol de tradiţii şi datini româneşti, l...

Miercuri, 12 decembrie, de la ora 10.00, sala de spectacole „Barbu Ştirbei” va răsuna de cântece, joc şi voie-bună. Sute...

EconomicDe ce se înghesuie românii la sucursalele BNR

Românii au continuat să formeze cozi şi luni în faţa sucursalelior Băncii Naţionale a României, la fel cum au făcut şi s...

PoliticDodon, reacţie la decizia CCM de a-l suspenda din funcţie: D...

Igor Dodon susţine că nu va ceda în niciuna din problemele care vizează cele patru legi pe care a refuzat să le promulge...

SocialBolojan, despre Alianţa Vestului: Respingem orice fel de acu...

Reacţiile critice la adresa înfiinţării Alianţei Vestului aparţin unor persoane care sunt „comentatori de profesie”, dec...

ExternePodul de piatră care s-a sfărâmat: Europa coeziunii şi justi...

Discuţia nu mai este despre politică, despre partide şi liderii lor. Totul basculează, extrem de rapid şi în forme din c...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].