logo
sâmbătă, 19 ianuarie 2019


Categorii

Cotidianul Los Angeles Times, vândut în cadrul unei tranzacţii de 500 de milioane de dolari

Grupul de presă american Tronc, Inc. va ceda, pentru 500 de milioane de dolari, cotidianul Los Angeles Times şi alte câteva titluri locale societăţii de investiţii a miliardarului Patrick Soon-Shiong, transmite AFP.

În preţ mai sunt incluse cotidianul californian San Diego Union-Tribune şi alte câteva titluri locale.

În 2000, cotidianul Los Angeles Times a trecut sub controlul Tribune Company, o companie cu sediul la Chicago (Illinois), ale cărei operaţiuni în presă au fost reunite sub numele de Tribune Publishing în 2014.

În 2016, Los Angeles Times a fost cumpărat de Tronc.

În ultimele luni, redacţia cotidianului a devenit din ce în ce mai ostilă conducerii Tronc, acuzată că vrea să facă în mod forţat tranziţia la digital în detrimentul unui jurnalism local de calitate.

Spre deosebire de alte mari publicaţii americane, precum The New York Times, The Washington Post şi USA Today, Los Angeles Times a făcut târziu trecerea la internet, iar, în octombrie 2017, avea doar 105.000 de abonaţi pentru ediţia digitală şi un tiraj duminical mediu de 827.500 de exemplare.

La jumătatea lunii ianuarie, redacţia a votat în majoritate pentru crearea unui sindicat, o revoluţie pentru un cotidian celebru pentru atitudinea sa anti-sindicate.

În paralel, Tronc l-a concediat pe directorul publicaţiei, Ross Levinsohn, după ce au fost făcute publice acuzaţii de hărţuire sexuală la adresa sa, care datau de dinainte ca acesta să preia conducerea cotidianului.

În ultimii anii, publicaţia a cunoscut mai multe schimbări la nivel de conducere.

Vânzarea Los Angeles Times este, de asemenea, un nou episod al rivalităţii dintre Patrick Soon-Shiong, medic şi antreprenor de origine sud-africană, care a făcut avere în industria farmaceutică, şi omul de afaceri Michael Ferro, care a preluat controlul companiei Tronc.

Iniţial aliaţi, cei doi bărbaţi s-au certat, Soon-Shiong a încercat să preia controlul grupului de presă, în care deţine 26,7% din capital, faţă de 28% cât deţine Ferro şi companiile sale.

Din 2016, Soon-Shiong a propus cumpărarea Los Angeles Times, dar a fost refuzat de familia Ferro. Cele două părţi au reuşit, în cele din urmă, să ajungă la o înţelegere.

8 feb 11:05
Comentarii
Ultimele Știri
SocialAPIA : Fermierii pot depune cererile de plată pentru anul 20...

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul judeţean Călăraşia anunţat că data de 31 ianuarie 2019...

SocialVenitul de cetăţenie, ajutorul pe care statul italian îl ofe...

Aprobat în urmă cu două zile, “venitul de cetăţenie” promis cetăţenilor italieni săraci, dar şi străinilor care stau de ...

ExternePatru voluntare au fost găsite vinovate că au intrat ilegal ...

Un judecător federal din SUA a găsit vinovate patru femei pentru că au intrat ilegal într-o rezervaţie naturală, încercâ...

ExterneCine sunt cei „doi bărbaţi periculoşi“ căutaţi pentru înjung...

Doi „indivizi periculoşi“ sunt căutaţi în legătură cu înjunghierea mortală a fostului canotor dinamovist care lucra ca b...

SocialCum se măsoară vinovăţia după un accident rutier mortal. Stu...

Judecătoria Alba Iulia a condamnat un şofer la închisoare cu suspendare pentru ucidere din culpă. Instanţa a considerat ...

SocialReportaj în satul în care un tată şi-a omorât fiica: a fost ...

Comunitatea din satul Săcele (judeţul Constanţa) este şocată de ceea ce s-a petrecut vineri în casa familiei Bighiu. Sâm...

SportSerena abia aşteaptă meciul cu Simona: Williams a explicat c...

Serena Williams (16 WTA) s-a calificat înaintea Simonei Halep în optimile de la Australian Open, meciul ei cu Dayana Yas...

SportSimona Halep a dezvăluit cum va aborda meciul cu Serena Will...

Simona Halep o va întâlni în optimile de finală de la Australian Open pe Serena Williams, partida urmând a se juca luni....

PoliticIstoricul Marius Oprea îl acuză pe Cioloş că şi-a fondat par...

Marius Oprea îl acuză pe Dacian Cioloş că unul dintre fondatorii legali ai partidului PLUS a fost maior al Securităţii, ...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].