logo
marţi, 11 decembrie 2018


Categorii

Dăncila nu e bună nici pentru centura Capitalei. Bruxellesul acuză: nu am primit dosarul de finanțare

Sursa foto: gandul.info

Vă mai amintiți când premierul României, Viorica Dăncilă, a declarat că dosarul privind modernizarea din fonduri europene a centurii Bucureștiului la nivel de autostradă este gata și va fi transmis la data 15 octombrie 2018 Comisiei Europene? Ei bine, a mințit, a arătat joi europarlamentarul PNL, Siegfried Mureșan, purtătorul de cuvânt al PPE. Comisiei Europene confirmă că Guvernul României nu a depus până în acest moment cererea de finanțare pentru proiectul major referitor la centura de sud a municipiului București.

Prim-ministrul României, Viorica Dăncilă, declara acum două luni că dosarul privind modernizarea din fonduri europene a centurii Bucureștiului la nivel de autostradă este deja gata și va fi transmis Comisiei Europene în data de 15 octombrie. Prim-ministrul Dăncilă a mințit. Comisia Europeană a răspuns la o interpelare scrisă pe care i-am adresat-o în care spune că nu s-a depus nicio cerere de finanțare până în prezent pentru centura Bucureștiului, proiectul fiind încă în curs de elaborare. (Deputatul european Siegfried Mureșan)

Răspunsul oficial al Comisiei Europene, datat 5 decembrie a.c., la solicitarea scrisă a lui Siegfried Mureșan:" „Serviciile Comisiei nu au primit încă nicio cerere de finanțare pentru un proiect major referitor la centura ocolitoare a municipiului București. Ministerul Transporturilor a informat serviciile Comisiei că CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) i-a transmis cererea de finanțare din Fondul de coeziune. Prin urmare, Comisia înțelege că proiectul este încă în curs de elaborare la nivel național. Ministerul Transporturilor a informat Comisia că, până la sfârșitul anului 2018, va fi trimisă Comisiei cererea de finanțare pentru proiectul major referitor la centura de sud a municipiului București. După ce serviciile Comisiei vor primi cererea de finanțare a proiectului, aceasta va fi evaluată, urmând ca o decizie să fie luată în termen de trei luni de la data depunerii acesteia.

Ministerul Transporturilor a informat serviciile Comisiei că datele programate pentru începerea lucrărilor pentru centura ocolitoare a municipiului București diferă în funcție de tronsonul de drum. Potrivit Ministerului Transporturilor, proiectarea și lucrările privind Autostrada de Centură a Municipiului București – sector Sud vor începe în aprilie 2019, dar lucrările în anumite secțiuni au început deja, de exemplu pe tronsonul dintre A1 și DN7 și pasajul suprateran pe DJ 602 București – Domnești.”

Premierul Viorica Dăncilă anunța pe 11 octombrie, că dosarul prin care România solicită finanţarea din bani europeni pentru Centura Capitalei este gata, iar luni (15 octombrie 2018 – n. red.) va fi transmis Comisiei Europene, conform News.ro. Premierul a declarat că finanţarea cerută de România este de peste 1,3 miliarde de euro, fără TVA.

„Am făcut progrese importante în ceea ce priveşte asigurarea finanţării investiţiilor care vizează Centura existentă a municipiului Bucureşti, dar şi infrastructura nouă la profil de autostradă. Dosarul prin care solicităm finanţarea din bani europeni este gata şi luni va fi transmis Comisiei Europene. Solicităm finanţarea din bani europeni, mai exact din Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru acest proiect deosebit de important. Vorbim despre fonduri estimate la peste 1,3 miliarde de euro fără TVA. Guvernul va oferi tot sprijinul pentru atragerea finanţării europene necesare realizării acestui proiect” ( Viorica Dăncilă, la Palatul Victoria)

Carmen Budeanu
6 dec 13:26
Comentarii
Ultimele Știri
SportCine sunt singurele handbaliste din lotul României care nu a...

România este una dintre formaţiile cu cele mai multe goluri înscrise la acest turneu final al Campionatului European.

SportFOTO Cea mai bună handbalistă a Spaniei este cetăţean de ono...

România întâlneşte azi Spania, la Campionatul European de handbal feminin, şi porneşte are nevoie de victorie pentru a s...

SportSimona Halep, schimbare importantă în perspectiva sezonului ...

Simona Halep se antrenează, dar face în paralel şi recuperare, pentru a fi în plenitudinea forţelor la începutul sezonul...

SocialPetalele de trandafir ajută la tratarea aftelor. Cum se prep...

Aproximativ 25% din populaţia globului dezvoltă, la nivelul cavităţii bucale, afte, mici ulceraţii dureroase şi adesea r...

SocialCum s-a modificat actualul teritoriu al României din 1480 pâ...

120 de hărţi rare au fost expuse public în premieră la Timişoara şi prezintă o imagine de ansamblu a modificării structu...

SocialVIDEO România în vreme de restrişte. Ce făceau ostaşii român...

Imagini cu România din timpul celui de-Al Doilea Război Balcanic, trăgaciul Marelui Război care a dus la Marea Unire, au...

SocialCele mai bizare ritualuri matrimoniale. De ce continuă locui...

De departe, cele mai ciudate obiceiuri legate de căsătorie şi de nuntă sunt în Asia, însă are şi teritoriul locuit de ro...

SocialCele mai bizare mărturii despre dictatorii excentrici din se...

Extrem de bogaţi şi puternici, dictatorii din secolul XX au uimit lumea prin excentricitatea lor şi prin deciziile bizar...

PoliticŞedinţă a CSAT marţi. Pe ordinea de zi sunt subiecte privind...

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) se reuneşte marţi, la Palatul Cotroceni, pe ordinea de zi fiind subiecte priv...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].