logo
marţi, 25 septembrie 2018


Categorii

De ce nu plateste Boureanu cautiunea de 200.000 de euro

Fostul deputat Cristian Boureanu a declarat, joi, la ieşirea de la DNA, că nu a plătit cauţiunea de 200.000 euro impusă de procurori în cazul său pentru că "este o procedură mai complicată", menţionând că a fost chemat la sediul Direcţiei pentru o "procedură scurtă".

Întrebat dacă a achitat cauţiunea de 200.000 de euro impusă de procurori în cazul său în dosarul privind reabilitatea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, în care este acuzat de trafic de influenţă, Cristian Boureanu a precizat: "Nu, nu s-a plătit. E o procedură mai complicată".

Fostul deputat a mai spus că a fost chemat, joi, la sediul DNA pentru "o procedură scurtă".

Săptămâna trecută, Cristian Boureanu s-a mai prezentat de două ori la sediul DNA, una din audieri durând peste 10 ore.

În acelaşi dosar, a fost pus sub acuzare şi fostul ministru Sebastian Vlădescu, după ce preşedintele Klaus Iohannis a încuviinţat cererea DNA de urmărire penală pentru luare de mită.

Dosarul privind reabilitatea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa a fost înregistrat la DNA în anul 2017, potrivit unui răspuns al Direcţiei la o solicitare MEDIAFAX. Procurorii nu au menţionat în comunicatul de presă dat care este numele companiei care ar fi dat mita. Din informaţiile publice reiese că asocierea de firme Swietelsky - Wiebe – Takenaka este constructorul lucrărilor.

De altfel, autorităţile austriece au efectuat o serie de percheziţii în sedii ale firmei de construcţii Swietelsky, în cadrul anchetei asociate dosarului fostului ministru de Finanţe Sebastian Vlădescu, relatează site-ul Nachrichten.at. Percheziţiile au avut loc săptămâna trecută în sedii din oraşul Linz ale companiei de construcţii Swietelsky.

Este vorba de o anchetă efectuată de Direcţia austriacă pentru infracţionalitate financiară, a confirmat Adolf Scheuchenpflug, directorul companiei Swietelsky.

Investigaţia vizează foşti angajaţi ai companiei suspectaţi că au "acţionat în mod ilegal" în legătură cu atribuirea unor contracte publice în România în urmă cu câţiva ani, precizează firma Swietelsky.

Compania Swietelsky este specializată în construcţii feroviare, rutiere şi civile. În anul 2008, compania avea peste 6.000 de angajaţi, iar în anul fiscal 2005-2006 a avut o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro. Grupul este prezent şi în România, prin compania Swietelsky Construcţii Feroviare, care a avut în 2008 o cifră de afaceri de 113 milioane de lei şi 193 de angajaţi. De asemenea, grupul mai deţine şi compania Drumserv Târgu Mureş şi 50% din compania Asfalt Dobrogea, care a inaugurat în noiembrie 2008 cea mai mare staţie de asfalt din România, în zona industrială a localităţii Ovidiu, judeţul Constanţa, în urma unei investiţii de cinci milioane de euro.

În acest dosar, procurorii DNA îl acuză pe Sebastian Vlădescu, fost ministru al Finanţelor, că ar fi luat mită de două ori, în timp ce era membru al Guvernului. Alte patru persoane, printre care şi Cristian Boureanu, sunt cercetate în dosar sub control judiciar pe cauţiune. Astfel, Mircea-Ionuţ Costea, fost angajat al Ministerului Finanţelor, este acuzat de trafic de influenţă şi complicitate la luare de mită, având stabilită o cauţiune de 1.500.000 euro. Mihaela Mititelu, la data faptelor persoană apropiată de conducerea C.N. C.F.R., acuzată de trafic de influenţă şi complicitate la luare de mită, trebuie să plătească o cauţiune de 1.000.000 euro. Cristian Boureanu, la data faptelor deputat în Parlamentul României, este acuzat de trafic de influenţă, având de achitat o cauţiune de 200.000 euro, iar Constantin Dascălu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, suspectat de luare de mită, are o cauţiune de 500.000 euro.

Banii încasaţi ilegal reprezentau procente din valoarea fiecărei plăţi făcute de statul român şi erau achitaţi succesiv, pe măsură ce compania constructoare încasa, la rândul ei, contravaloarea lucrărilor efectuate, de la statul român (respectiv de la compania C.N. C.F.R.), spun procurorii.

3 mai 09:49
Comentarii
Ultimele Știri
PoliticIurie Leancă ar face o alianţă cu PDM şi după parlamentarele...

Liderul PPEM, Iurie Leancă, e de părere că fără PDM nu va fi posibil de format o majoritate parlamentară proeuropeană, d...

PoliticIurie Leancă, sceptic că Chişinăul poate avea relaţii bune c...

Vicepremierul pentru Integrare Europeană, Iurie Leancă, consideră că apropierea de Uniunea Europeană trebuie să rămână s...

SocialVIDEO Cel mai complex şantier. Dealul liliecilor încurcă pla...

Stadiul fizic al lucrărilor la Lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva a depăşit 90 la sută, însă termenul de real...

SocialFOTO VIDEO Turist salvat din Căldarea Budislavului – Făgăraş...

La finele săptămânii trecute, un grup de şase turişti a urcat pe Vârful Budislavu, în Munţii Făgăraş, într-o zonă nemarc...

SocialFOTO Artiştii graffiti au fost lăsaţi cu ochii-n soare. În 2...

Rămaşi fără bani din partea municipalităţii, organizatorii FISART au avut noroc de sprijinul primit de la Centrul Cultur...

PoliticFracţiunea PSRM înaintează zece proiecte pentru şedinţa de j...

Fracţiunea Partidului Socialiştilor înaintează zece proiecte pentru a fi dezbătute şi aprobate în şedinţa de miercuri, 2...

SocialAmbulanţe noi pentru 12 substaţii şi puncte de asistenţă med...

SummaryChisinau (IPN)Ultima tranşă de 12 ambulanţe, din lotul de 69 de autosanitare procurate la începutul anului, au fo...

SocialDouă case din judeţul Constanţa au fost distruse într-un inc...

Două case din judeţul Constanţa au fost distruse, luni seara, în urma unui incendiu, focul pornind de la una din locuinţ...

SocialDouă noi cazuri de rujeolă confirmate în Sălaj. Unul dintre ...

85 de cazuri noi de rujeolă au fost confirmate în ultima săptămână în nouă judeţe din ţară; doi dintre pacienţi sunt din...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].