logo
sâmbătă, 20 octombrie 2018


Categorii

Dezastrul urban din Capilată: În timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic, gările Otopeni, Tunari şi Pipera rămân închise. Se pierd milioane de euro

Zona de nord a Bucureştiului, unde sunt concentrate mai multe clădiri de birouri şi peste 100.000 de corporatişti, are patru gări – Otopeni, Tunari, Băneasa şi Pipera -, care ar putea deservi angajaţii din împrejurimi. În timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic, gările stau închise, iar milioane de euro se pierd anual pe drum sau din venituri potenţiale, inclusiv pentru stat.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în ad­­ministrare staţiile CF Bucureşti Băneasa, Bucureşti Obor, halta de mişcare Otopeni, precum şi staţia Bucureşti Nord grupa B (Basarab). Tunari şi Pipera nu sunt staţii de cale ferată sau puncte de oprire pentru trenurile de călători. Cu ex­cep­ţia haltei Otopeni, celelalte staţii nominalizate sunt des­­chise traficului de călători”, spun reprezentanţii CFR.

„Celelalte” înseamnă Basarab – staţie care încă nu se află în centrul unui pol semnificativ de birouri, deşi zona urmează să se dezvolte, şi Băneasa, unde circulaţia trenurilor este ocazională.

Într-un răspuns transmis în 2014 de CFR către ZF, oficialii companiei spuneau că gara Băneasa este opera­ţională, însă folosirea acestei staţii pentru îm­barcarea/debarcarea de călători este opţiunea exclusivă a operatorilor de transport feroviar, care solicită traseele pentru mersul de tren, inclusiv staţiile de oprire.

Pe site-ul Infofer.ro, platforma pe care pot fi căutate trenurile CFR, staţia Băneasa nici nu este inclusă în lista de opţiuni pe care o au cei care vor să găsească informaţii despre circulaţia trenurilor.

În zona Pipera, din apropierea staţiei de metrou şi a gării cu acelaşi nume, lucrează aproximativ 64.000 de corporatişti, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. În zona Băneasa, care se întinde până la aeroportul Otopeni, există alţi circa 70.000 de angajaţi în clădirile moderne de birouri. Printre proiectele din aceste zone se numără Bucharest Business Park (dezvoltat de CA Immo), Globalworth Tower (Globalworth), Floreasca Business Park (NEPI).

„La nivelul companiei, sunt în curs de derulare pro­iecte care urmăresc aducerea liniei CF existente la para­me­trii proiectaţi, cu obiectiv principal de a fluidiza tra­ficul de călători din jurul Bucureştiului”, mai spun CFR.

CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI

13 feb 08:24
Comentarii
Ultimele Știri
SocialCum se pune diagnosticul de lupus. Interviu cu Ramona-Elena ...

Pacienţii trec prin schimbări fizice şi psihice care, netratate la timp, pot duce la depresii şi leziunea gravă a altor ...

EconomicDOCUMENT Salariul minim creşte de la 1 noiembrie. Olguţa Vas...

Ministrul Muncii Lia Olguţa Vasilescu a anunţat că salariul minim pe economie creşte de la 1 noiembrie anul acesta, nu d...

EconomicAdio facturi estimative. Furnizorul de energie electrică, ob...

Românii ar putea scăpa de facturile estimative la energie electrică, dacă un proiect care obligă furnizorii să citească ...

SportHalep s-a săturat de tenis: „Nu o să mă uit la Turneul Campi...

Simona Halep a intrat în vacanţă, forţată de accidentarea de la spate, dar şi epuizată mental după un sezon infernal....

EconomicRaport: Piaţa roboţilor industriali va creşte cu 14%. Top 5 ...

Vânzările de roboţi industriali s-au dublat în ultimii 4 ani, iar cinci ţări cumulează aproape 73% din cererea totală de...

SocialFOTO „Bijuteria” căilor ferate din vestul ţării, transformat...

Una dintre cele mai frumoase din ţară se află în şantier de doi ani. Între timp, monumentul istoric vechi de peste 120 d...

EvenimentUn episcop i-a pedepsit pe enoriaşi pentru că n-au fost la r...

Episcopul Sloboziei şi Călăraşilor, Vicenţiu Grifoni, nu le-a permis enoriaşilor să intre în altarul unei biserici resfi...

SocialSfaturi pentru şoferi pe vreme rea. Poliţie: Pe un carosabil...

Vremea rea care se anunţă îi pune pe jar pe poliţişti. Oamenii legii recomandă conducătorilor auto ca, în condiţiile unu...

SocialIncendiu la o mănăstire din Teleorman: un muncitor mort, pag...

Atelierul de tâmplărie al unei mănăstiri din Teleorman a fost cuprins de foc vineri noaptea, 19 octombrie, la scurt timp...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].