logo
luni, 22 aprilie 2019


Categorii

FOTO „Bijuteria” căilor ferate din vestul ţării, transformată radical. Ce planuri sunt cu gara veche de 120 de ani

Una dintre cele mai frumoase din ţară se află în şantier de doi ani. Între timp, monumentul istoric vechi de peste 120 de ani şi-a schimbat înfăţişarea, iar autorităţile au planuri mari cu acesta.

GALERIE FOTO

La doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare, Gara Brad, una dintre cele mai frumoase gări din ţară redevine treptat „bijuteria” de la începuturile sale, acum peste 120 de ani. Lucrările la staţia CFR se apropie de final, iar autorităţile locale au planuri mari cu ea.

„Gara CFR Brad, bijuterie arhitecturală a municipiului nostru, îşi schimbă înfăţişarea în bine, pe zi ce trece. Am vizitat astăzi şantierul staţiei CFR Brad şi am constatat cu mare satisfacţie că lucrările au avansat şi clădirea arată foarte bine în zonele unde s-a intervenit. În interior încă nu sunt stabilite categoriile de lucrări ce urmează să se execute, fiind încă multe camere total neamenajate. De asemena o anexă a clădirii este într-o stare avansată de degradare şi necesită intervenţii de urgenţă. În perioada imediat următoare este programată o întâlnire cu conducerea Regionalei CFR Timişoara în vederea stabilirii unei strategii comune pentru punerea în valoare a monumentului. Opinia administraţiei publice locale exprimate în nenumărate rânduri de primărie a fost pentru reabilitarea corespunzătoare a tuturor spaţiilor şi înfiinţarea în clădirea gării a Muzeului Ţării Zarandului, având în vedere zestrea etnografică, istorică şi culturală a acestei zone”, susţine primarul municipiului Brad, Florin Cazacu.

Gara monument, mândria localnicilor Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi a fost dată în folosinţă în 6 decembrie 1896, o dată cu darea în folosinţă a liniei de cale ferată de Sântana – Brad. Monumentul seamănă cu un castel construit după tipicul austriac. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol.

După 1990, fluxul de călători din Brad s-a redus drastic, iar linia de cale ferată dintre Deva şi Brad a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată. Gara a fost lăsată în paragină până la sfârşitul anului 2016, când în urma insistenţelor localnicilor, a intrat în reparaţii capitale. Faţadele au fost zugrăvite în galben, tâmplăria, instalaţiile şi acoperişul au fost schimbate, iar fundaţia i-a fost consolidată. „În staţia CF Brad, programul prevede lucrări de reparaţii şi consolidare la exteriorul şi interiorul clădirii (acoperiş, faţade, uşi de acces, lambriuri, sală de aşteptare, birou de mişcare etc.), lucrări la instalaţiile sanitare, prin înlocuirea conductelor şi refacerea reţelei de canalizare, precum şi lucrări la instalaţiile electrice pentru refacerea circuitelor de iluminat general şi de siguranţă”, informa CFR, într-un comunicat.

Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Calea ferată realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu. Cum a eşuat mega-proiectul „epocii Ceauşescu” început cu prizonierii sovietici

Secretele celor mai faimoase tuneluri din România. Drumurile croite sub munţi, cu târnăcopul şi dinamita

VIDEO Gara legendară pusă sub lacăt. Au dispărut trenurile de călători de pe calea ferată înfiinţată de peste 130 de ani

VIDEO Soarta tristă a ultimei redute din calea ferată îngustă a Hunedoarei. Ce s-a întâmplat cu depoul mocăniţei

20 oct 12:14
Comentarii
Ultimele Știri
ExterneWashington Post: Statele Unite vor elimina derogările de la ...

Statele Unite se pregătesc să anunţe luni că toţi importatorii de petrol iranian vor trebui să renunţe la aceste importu...

SocialFOTO VIDEO Cele mai frumoase străzi şi scări din lume. Sunt ...

În mai toate topurile existente legate de cele mai frumoase scări sau străzi colorate din lume veţi regăsi uimitoarele s...

SocialO mare primărie din România, învinsă în instanţă de un român...

Un bărbat care a obţinut certificat pentru un grad de handicap grav, cu însoţitor, a cerut de la primăria de care aparţi...

SocialCât de important este un somn odihnitor. Durata ideală a rep...

Somnul este esenţial vieţii, la fel ca hrana, aerul şi apa. Buna dispoziţie, vitalitatea şi creativitatea îşi au locul î...

SocialNou categorii de oameni care ar trebui să-şi verifice măcar ...

Colesterolul este o substanţă moale, grasă, care se găseşte în sânge şi în toate celulele corpului şi cu ajutorul căreia...

SocialPractici sinistre ale naziştilor în lagărele de exterminare....

În lagărele naziste au avut loc atrocităţi greu de imaginat. Una dintre cele mai macabre practici, de neimaginat la mijl...

ExterneAlegeri prezidenţiale în Macedonia de Nord. Comisia Electora...

Candidatul social-democrat Stevo Pendarovski şi principala sa contracandidată, Gordana Siljanovska-Davkova, ocupă primel...

ExterneCuba s-ar putea confrunta cu o criză a energiei electrice du...

Guvernul de la Havana a solicitat companiei de stat care produce energie electrică să îşi reducă producţia, după ce Stat...

PoliticReacţii din PSD faţă de iritarea lui Varujan Vosganian la ad...

În urma criticilor lui Varujan Vosganian, vicepreşedinte şi purtător de cuvânt ALDE, la adresa atitudinii membrilor PSD ...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].