logo
marţi, 11 decembrie 2018


Categorii

Gheorghe Flutur: Zece ani s-a vorbit despre autostrada Iaşi-Târgu Mureş, e o diversiune introducerea în discuţie a autostrăzii Bacău-Braşov

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava Gheorghe Flutur susţine că timp de zece ani s-a vorbit despre autostrada Iaşi-Târgu Mureş, iar acum Guvernul introduce în discuţie autostrada Bacău-Braşov, adăugând că totul este o diversiune şi că nu crede că se va face vreuna.

Gheorghe Flutur a spus vineri la Iaşi, în cadrul unei dezbateri pe tema autostrăzii Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş, că nu înţelege de ce Guvernul a introdus în discuţie autostrada Bacău-Braşov, în condiţiile în care de zece ani se vorbeşte doar despre Iaşi-Târgu Mureş.

El afirmă că totul ar fi o diversiune şi că în realitate nu se va face nici una din cele două autostrăzi.

“Când politicienii de la Bucureşti vor veni de ziua Unirii la Iaşi, să-i întrebaţi ce fac. Hai să atacăm porţiunea Târgu Neamţ-Ditrău întâi, pe bani europeni, ca să trecem munţii, fiind şi porţiunea cea mai grea din autostrada de la Iaşi la Târgu Mureş. Bucovina susţine ferm această autostradă“, a declarat Gheorghe Flutur.

La rândul său, deputatul PNL de Iaşi Marius Bodea a spus că ministrul Transporturilor este cheia acestui proiect şi că nu înţelege de ce Felix Stroe nu a venit la Iaşi la această dezbatere, trimiţându-l în locul său pe secretarul de stat Cătălin Bălan.

Primarul PSD de Iaşi, Mihai Chirica, a precizat că o parte dintre parlamentarii PSD din zona Moldovei nu şi-au făcut datoria, întrucât în bugetul pentru 2018 nu este prins nici un leu pentru finanţarea autostrăzii.

“De vină sunt cei care trebuie să decidă. Vrăjeala că vine nu ştie cine şi ne face investiţia nu ţine. Autostrada nu există la finanţare în 2018. A venit aici un secretar de stat de la Transporturi şi un altul de la Compania de Drumuri, dar marii absenţi sunt Liviu Dragnea şi Mihai Tudose. În momentul de faţă sunt singurii care pot să mişte lucrurile. E o ruşine pentru Moldova că la o sută de ani de la Unire nu am reuşit să facem ceva concret pentru acest colţ de ţară“, a afirmat Mihai Chirica.

Deputatul PSD de IaşI Camelia Gavrilă a spus că parlamentarii social-democraţi susţin proiectul, chiar dacă “şefii noştri nu au fost de acord“.

“Dacă suntem aici înseamnă că susţinem. Dar pe de altă parte cum poţi opri dorinţa Bacăului de a avea şi ei o legătură de acces prin Braşov către vest?“, a afirmat Camelia Gavrilă.

La rândul său, deputatul USR Cosette Chichirău a spus că este clar că Guvernul nu vrea autostrada Iaşi-Târgu Mureş, dar că există două soluţii pentru deblocarea situaţiei.

“Ori aşteptăm până la următoarele alegeri, ori impunem acum un ministru de la Iaşi la Transporturi, chiar şi apolitic“, a spus Cosette Chichirău, ea adăugând că astfel de evenimente ar trebui organizate şi la Bucureşti, sub uşa Ministerului Transporturilor.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Cătălin Bălan a recunoscut că autostrada IaşI-Târgu Mureş este necesară, însă a precizat că “este un proiect greu de realizat chiar şi pentru ţări cu experienţă în infrastructură“.

“Pot fi asigurate finanţări din fonduri europene, dar trebuie pregătite documentaţiile“, a spus secretarul de stat Cătălin Bălan.

Totodată, el a afirmat că există unele blocaje privind realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane ale autostrăzii.

Întrebat de un reprezentant al societăţii civile dacă îşi asumă proiectul, secretarul de stat de la Transporturi a evitat un răspuns tranşant. El nu a indicat data la care contractele privind realizarea studiilor de fezabilitate vor fi deblocate şi nici nu a prezentat vreun calendar ferm privind realizarea lucrărilor.

La finalul reuniunii, care a durat peste trei ore, cei prezenţi au fost invitaţi să semneze un memorandum privind susţinerea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.

Semnatarii documentului solicită un calendar concret pentru realizarea autostrăzii şi cer ca o comisie parlamentară să analizeze de ce timp de zece ani nu s-a făcut nimic pentru acest proiect.

12 ian 16:16
Comentarii
Ultimele Știri
EvenimentCărţile de identitate româneşti, bariere pentru libera circu...

Cartea de identitate romanească nu îndeplineşte măsuri minime de siguranţă recunoscute de statele membre UE, acuză român...

SocialVIDEO Până unde poate duce încăpăţânarea unui om: să facă o ...

Într-o ţară din lume există o clădire prin care trece, la propriu, o autostradă. Proprietarul a refuzat să dea clădirea ...

SocialDe ce este important ca familia să se adune la masă măcar o ...

Specialiştii spun că familia ar trebui să se unească la masă măcar o dată pe zi pentru a discuta despre probleme şi desp...

SocialCe înseamnă decantarea unui vin şi cum se realizează procesu...

Decantarea vinului este un proces absolut necesar pentru ca licoarea să-şi arate adevărata valoare. Procesul este simplu...

SocialMisiunea comandoului de cercetaşi din Buzău, în timpul revol...

S-au scurs 29 de ani de când revolta timişorenilor a aprins Revoluţia ce avea să schimbe soarta României. Protestele vio...

ExterneRusoaica Maria Butina, gata să pledeze „vinovată“ la acuzaţi...

Agenta rusă Maria Butina, suspectată că a încercat să se infiltreze în Asociaţia Naţională a Armelor de Foc din SUA (NRA...

EconomicPlăţile pentru zilieri cresc odată cu salariul minim

După majorarea recent adoptată de Guvern a salariului minim, începând cu 1 ianuarie 2019, lucrătorii cu ziua vor benefic...

Politic„A fost tot timpul pe malul Prutului şi şi-a dezvoltat aface...

„A fost tot timpul pe malul Prutului şi şi-a dezvoltat afacerile întâi în România, după care a revenit în Republica Mold...

EconomicGuvernarea la bilanţul de doi ani. Ce a făcut PSD din câte a...

La doi ani după ce a câştigat alegerile cu un program de guvernare care promitea lapte şi miere, PSD a reuşit mai mult s...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].