logo
luni, 17 decembrie 2018


Categorii

Marian Filimon, CNIPMMR: În urma anunţului ArcelorMittal ar trebui să aibă emoţii toţi cei care conduc economia ţării. În Galaţi sunt aproape 800 de IMM-uri care gravitează în jurul Sidex-ului

Pe platforma industrială din Galaţi „sunt aproape 800 de IMM-uri care gravitează în jurul combinatul siderurgic ArcelorMittal (fostul Sidex), plus câteva mii din toată ţara”, a declarat luni vicepreşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR), Marian Filimon.

„În urma anunţului ArcelorMittal că ar renunţa la unitatea din Galaţi (fostul Sidex), ar trebui să aibă emoţii toţi cei care conduc economia ţării, pentru că numai pe platforma industrială de aici sunt aproape 800 de IMM-uri care gravitează în jurul combinatului siderurgic, la care se adaugă cele câteva mii din toată ţara care fac afaceri cu Sidexul”, a spus Marian Filimon - preşedintele filialei CNIPMMR Galaţi.

„Important este cine va cumpăra combinatul, pe mâna cui intră - s-ar putea să fie cineva din Est care a mai făcut nişte nenorociri în ţara asta. Efectele acestui cutremur economic sunt inimaginabile şi mă îndoiesc că se responsabilizează cineva. Sau, poate, în laboratoarele guvernamentale se lucrează la soluţii pentru problema asta şi nu ştim noi”, a mai spus liderul patronal.

Marian Filimon a mai menţionat că Galaţiul suferă „plecări în masă” şi din rândul angajaţilor, dar şi dintre antreprenori, şi că „am tras mai multe semnale de alarmă în atenţia parlamentarilor, miniştrilor şi altor oameni de calibru din economie”.

Potrivit unui comunicat transmis vineri de ArcelorMittal, combinatul gălăţean se află pe lista cu unităţi pe care compania ArcelorMittal este dispusă să le vândă pentru a nu încălca regulile legii concurenţei şi cele privind monopolul.

„În cadrul analizei curente a Comisiei Europene privind achiziţia unităţii Ilva (Italia) - a înaintat o propunere de pachet de separare care să răspundă preocupărilor pe care Comisia le-a ridicat în timpul verificărilor. Pachetul de separare propus include următoarele active: ArcelorMittal Piombino (singura linie de zincare din Italia), ArcelorMittal Galaţi România, ArcelorMittal Skopje Macedonia, ArcelorMittal Ostrava Republica Cehă, ArcelorMittal Dudelange Luxemburg, Liniile de zincare nr. 4 şi 5 de la Flemalle; decaparea, linile de laminare la rece şi ambalaje metalice acoperite din Tilleur, toate acestea din Liège, Belgia”, se arată în comunicat.

„Propunerea de a vinde aceste active rămâne ca subiect al analizei finale şi aprobării Comisiei Europene, dar şi al concluziilor informărilor şi proceselor de consultare cu Comitetele de Întreprindere locale şi cel la nivel european. Orice vânzare va fi condiţionată de finalizarea achiziţiei Ilva de către ArcelorMittal. Se aşteaptă ca, în acest caz, o decizie finală a Comisiei Europene să fie luată până pe 23 mai 2018”, au precizat reprezentanţii ArcelorMittal.

Combinatul siderurgic gălăţean a fost privatizat de statul român în anul 2001, în timpul guvernării Năstase. Iniţial, unitatea siderurgică a fost cumpărată de Mittal Steel care ulterior a fuzionat cu o companie franco-belgiană şi a devenit ArcelorMittal. Dacă la momentul cumpărării combinatul avea aproximativ 27.000 de angajaţi, în prezent unitatea mai are 5.400 de salariaţi.

ArcelorMittal este lider mondial în industria oţelului şi activităţi miniere, cu prezenţă în 60 de ţări şi amprentă industrială în 19 ţări. În 2017 ArcelorMittal a înregistrat o cifră de afaceri de 68,7 miliarde $ şi o producţie de oţel de 93,1 milioane de tone.

16 apr 12:32
Comentarii
Ultimele Știri
SocialRisc de explozie. Scurgeri de carburant pe DN 7, Valea Oltul...

Luni după-amiază, pe Valea Oltului, pe DN 7 / E 81, o cisternă a intrat în coliziune cu un autoturism, la ieşire din loc...

SocialPrimarul Focşaniului s-a sfătuit cu ministrul Educaţiei în c...

Primăria Focşani vrea să implementeze din bani publici acest proiect, în vreme ce Ministerul Educaţiei are un proiect si...

ExterneUngaria a comandat 16 elicoptere multirol Airbus H225M

Grupul francez Airbus a anunţat, luni, că Ministerul ungar al Apărării a comandat 16 elicoptere multirol H225M echipate ...

EntertainmentUn preot a îngrozit părinţii cu predica ţinută la înmormânta...

Părinţii unui tânăr de 18 ani care s-a sinucis acuză un preot catolic de faptul că le-a pătat imaginea copilului. Cei do...

SocialAvalanşă de şoferi beţi în trafic. Un conducător auto aflat ...

În decurs de două zile, poliţiştii rutieri au surprins în trafic cinci şoferi care consumaseră băuturi alcoolice înainte...

SocialPericol pe şosea. Şofer de TIR prins beat la volan. A făcut ...

Şoferul este cetăţean al Republicii Moldova şi a fost depistat de poliţiştii de frontieră în momentul când urma să intre...

SocialVIDEO Imagini foarte rare cu un râs care-şi mănâncă prada. F...

Râsul a fost filmat cu camerele de monitorizare ale faunei instalate în Parcul Naţional Călimani. Imaginile atestă, prin...

SocialFemeie lovită în plin pe trecerea de pietoni de o maşină. Şo...

Un tânăr de 24 de ani este cercetat pentru vătămare corporală din culpă, după ce a accidentat un pieton care traversa st...

SocialFOTO VIDEO Icoanele de Cartea Recordurilor, în Anul Centenar...

Un profesor de artă, de 27 de ani, din Râmnicu Vâlcea, Adrian Luţă lucrează la cel mai mare triptic din lume, un ansambl...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].