logo
vineri, 19 aprilie 2019


Categorii

PNL îi pune Gabrielei Firea pe masă soluțiile pentru infrastructura Capitalei. Vezi modelul Praga

În contextul în care Capitala se confruntă cu probleme grave de infrastructură, plecând de la criza RADET până la lipsa parcărilor, PNL București a conceput și prezentat un program operațional, în valoare de un miliard de euro.

PNL propune oficial acest Program Operaţional actualului primar şi în acelaşi timp vrem să deschidem o serie de consultări publice în care să stabilim care sunt toate priorităţile tematice ale acestui program şi să începem demersul de a face lobby pentru a obţine aceşti bani de la Bruxelles. (...) Fondurile din acest program nu vor mai putea fi cheltuite pentru alte spectacole, pentru că fondurile dintr-un program operaţional finanţat din fonduri UE nu pot fi mutate pe alte categorii de cheltuieli. (Alexandru Nazare, prim-vicepreședintele PNL București)

Comunicatul de prezentare al Programului Operațional București:

"Planul prezentat de Gabriela Firea pentru modernizarea infrastructurii RADET, chiar în cazul unei unei implementări ireproșabile, nu tratează decât 15% din totalul rețelei. Pentru a reuși o modernizare totală a rețelei și într-un ritm accelerat este nevoie de finanțare suplimentară. Cum asigurăm această finanțare? Cum reușim în paralel finanțarea infrastructurii rutiere, astfel încât să avem garanția că, odată securizată, primarul, oricare ar fi acesta, nu va utiliza banii în alte scopuri, așa cum procedează în prezent Gabriela Firea cu bugetul alocat administrației străzilor?

Soluția este un Program Operațional dedicat dezvoltării Bucureștiul pentru exercițiului financiar 2021-2027, cu scopul principal de finanțare a infrastructurii energetice și de transport.

Am propus în 2014 acest program în momentul negocierii acordului de parteneriat pentru actualul exercițiu financiar european, dar majoritatea PSD a respins propunerea.

Propunem pentru Programul Operațional București, cu o alocare de 1 miliard de euro. Acesta ar funcționa pe aceleași coordonate pe care funcționează actualele programe, în speță cu propria Autoritate de Management. Astfel se va rezolva și problema capacității administrative, a specialiștilor în fonduri europene, care să asigure implementarea pentru primăria Capitalei. Fondurile europene nu pot fi folosite în alte scopuri decât cele stabilite în obiectivele programului, așadar nu vor putea fi relocate pentru spectacole sau alte tipuri de cheltuieli.

Un exemplu de reușită în acest sens este programul operational “Praga – pol de creștere” program inițiat de Cehia atât pentru bugetul 2007-2013, cât și pentru actualul exercițiu financiar. Prioritățile tematice au fost mobilitate și energie, incluziune socială, inovare. A fost finanțată modernizarea liniilor de tramvai, infrastrcutura energetică, construirea de piste pentru bicicliști, peste 1500 de locuri de parcare Park&Ride. Cehia, în două exerciții financiare, a dedicat peste 750 de milioane de euro acestui program.

Bucurestiul poate astfel securiza finanțarea modernizării sistemului de termoficare, dar poate rezolva și problemele finanțării infrastructurii rutiere și de trafic. Din aceeași sursa se poate finanța modernizarea și extinderea sitemului de semaforizare, demararea proiectului de operationalizare a centurii feroviare, cât și a unui program de metrou ușor, pentru conectarea Bucureștiului cu localitățile din județul Ilfov.

Îi solicităm primarului Gabriela Firea să fie de acord cu demararea Programului Operațional București și cu inițierea negocierilor la Bruxelles, pentru aprobarea acestuia"

25 ian 17:27
Comentarii
Ultimele Știri
EvenimentBritanicii, revoltaţi! Prinţul Philip, din nou la volan, chi...

Prinţul Philip (97 de ani) a fost văzut la volan pentru prima dată după ce a renunţat la carnetul de şofer. Soţul Regine...

EntertainmentSUTE de kg de droguri, descoperite de poliţie pe bancheta di...

Agenţii de poliţie de la frontiera dintre Statele Unite şi Mexic au descoperit 124 de kilograme de marijuana într-o maşi...

EconomicMinisterul Dezvoltării oferă finanţare nerambursabilă pentru...

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) deschide, vineri, un nou apel de proiecte pentru fina...

EconomicMinisterul Economiei a obţinut acordul pentru Fondul Europea...

Europarlamentarii au aprobat, joi, înţelegerea comună negociată cu Preşedinţia Română la Consiliul Uniunii Europene şi C...

EntertainmentSalon de Motociclete, Accesorii şi Echipamente poate fi vizi...

La Salon de Motociclete, Accesorii şi Echipamente Bucureşti (SMAEB) vor participa, începând de vineri, 65 de expozanţi, ...

ExterneDonald Trump denunţă "nebunescul raport Mueller" elaborat de...

Preşedintele SUA, Donald Trump, a denunţat, vineri, "nebunescul raport" elaborat de procurorul special Robert Mueller, d...

PoliticDragnea despre poziţia UDMR legată de restructurarea Guvernu...

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat vineri la Botoşani, referitor la declaraţia lui Kelemen Hunor despre restruc...

EntertainmentBeyoncé, mărturisiri despre complicaţiile grave din timpul s...

Cântăreaţa americană Beyoncé (37 de ani) a vorbit deschis, în cadrul documentarului ei „Homecoming“, despre complicaţiil...

SocialCinci ţărănişti sălăjeni trec în tabăra PNL. Printre ei, un ...

Cinci ţărănişti din Sălaj au trecut în tabăra liberalilor, după ce formaţiunea politică a semnat un protocol de susţiner...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].