logo
joi, 20 septembrie 2018


Categorii

Regulile draconice ale noului ITP au intrat in vigoare. Vezi ce te asteapta

În mai puţin de trei săptămâni intră în vigoare unele modificări legislative în domeniul auto. Practic, se vor schimba o parte din regulile referitoare la inspecţia tehnică periodică (ITP) şi se modifică parţial modul de transmitere a dreptului de proprietate asupra autoturismului.

Concret, din data de 20 mai 2018, la efectuarea ITP, şoferii care au la maşină parbrizul puţin crăpat sau alte defecţiuni minore care nu pun în pericol siguranţa rutieră vor putea trece fără probleme inspecţia tehnică. Astfel, după noile reguli, deficienţele tehnice sunt grupate în trei mari categorii. Cele minore, cu care o maşină poate primi ITP, se referă la acele defecţiuni care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului.

A doua categorie o formează defecţiunile majore. În categoria deficienţelor majore sunt încadrate cele care pot compromite siguranţa vehiculului, pot avea un impact asupra mediului sau îi pot pune în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic.

Ultimele sunt deficienţele periculoase, adică acelea care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au un impact asupra mediului. Dacă o maşină are o deficienţă majoră sau periculoasă, inspecţia tehnică nu poate fi trecută, fiind necesară o nouă verificare tehnică în termen de 30 de zile.

Un ITP expirat suspendă automat înmatricularea

Acestea nu sunt singurele schimbări la regulamentul ITP. Tot începând din acest an, se va aplica o nouă regulă, potrivit căreia expirarea ITP duce automat la suspendarea înmatriculării maşinii, iar conducerea unei vehicul cu înmatricularea suspendată se va sancţiona cu amendă de până la 3.000 de lei.

În plus, maşinile cu o vechime mai mare de 12 ani trebuie să facă ITP-ul anual.

Inspecţia tehnică va fi filmată HD

Tot de pe 20 mai, firmele care au linii de inspecţie ITP sunt obligate să asigure, prin intermediul unui sistem video, înregistrarea activităţii, înregistrare care trebuie păstrată şi pusă la dispoziţia Registrului Auto Român (RAR) pentru eventuale verificări.

Staţiile care efectuează ITP vor trebui să păstreze înregistrările video pentru o perioadă determinată de şase luni, iar sistemul de supraveghere video va trebui să conţină minimum două camere de supraveghere şi un înregistrator digital care să permită înregistrarea la rezoluţii HD.

În plus, sistemul va trebui instalat astfel încât să asigure înregistrarea continuă a activităţilor desfăşurate pe linia de ITP indiferent de condiţiile de iluminare ale atelierului.

Mai mult, camerele vor fi amplasate în aşa fel încât să permită înregistrarea şi vizualizarea corespunzătoare a indicaţiilor afişajului a standului de frânare instalat pe linia de ITP.

Neanunţarea achiziţionarii unei maşini, suspendă înmatricularea

Astfel, conform Ordonanţei Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, dacă în urma achiziţionării unei maşini, noul proprietar nu anunţă, în cel mult 90 de zile, autorităţile despre tranzacţie, înmatricularea vehiculului va fi suspendată. Cel care va fi prins circulând cu acestă maşină va risca o amendă de până la 2.900 de lei.

3 mai 10:44
Comentarii
Ultimele Știri
SocialO ambulanţă care transporta un pacient a spulberat o vacă pe...

Un echipaj medical ce a plecat din Botoşani cu destinaţia Iaşi a lovit pe drum o bovină. În urma incidentului nu au fost...

SocialCriză majoră de sânge în Capitală. Directorul Centrului de T...

Este criză majoră de sânge în Capitală, doar 150 de donatori pe zi mergând zilnic la sediul Centrului de Tranfuzii Bucur...

SocialŞase persoane, reţinute pentru trafic de droguri în Chişinău...

Poliţiştii din Chişinău au reţinut şase persoane, originare din Capitală şi raionul Ungheni, cu vârstele cuprinse între ...

EconomicApple şi-a deschis propria firmă în România

Gigantul american de tehnologie Apple a înfiinţat în august firma Apple Sales România SRL, companie controlată direct pr...

SocialO companie din Italia, singurul ofertat pentru contractul de...

Comisia de licitaţie din cadrul Primăriei municipiului Blaj a înregistrat o singură ofertă pentru contractul privind con...

EconomicCum a reuşit una dintre cele mai bogate antreprenoare din lu...

Chiar şi pe o piaţă superaglomerată şi hipercompetitivă, cum este cea a produ­se­lor de înfrumuseţare, rămân nişe. Trebu...

ExterneIsraelul dă Chinei cheile celui mai mare port. SUA nu văd mi...

China va opera portul Haifa , în apropiere de submarine nucleare ale Israelului, şi se pare că autorităţile nu s-au gând...

SocialAgenţia Naţională a Medicamentului va fi reorganizată. Sorin...

Agenţia Naţională a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale va fi reorganizată. Anunţul a fost făcut de Ministerul Săn...

SocialReprezentanţii PSD Bihor anunţă că îl susţin pe Liviu Dragne...

PSD Bihor şi-a precizat poziţia în scandalul declanşat de contestarea liderului PSD Liviu Dragnea, anunţând, joi, că l-a...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].