logo
vineri, 14 decembrie 2018


Categorii

Soluţia genială care ar putea fi aplicată pe macabrul drum al morţii E85: „S-au constatat de cinci ori mai puţine victime“

Şase oameni au murit într-o singură zi, duminică, 23 septembrie, în accidente rutiere care au avut loc pe E85. Şoseaua care traversează România de la nord la sud, între Siret şi Giurgiu, este una dintre cele mai periculoase din România din cauza lăţimii insuficiente a benzilor de circulaţie.

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura propun o soluţie ingenioasă care ar putea fi aplicată pe drumurile europene din România unde lăţimea benzilor de circulaţie este insuficientă pentru circulaţia în siguranţă.

„Duminică, 23 septembrie, a fost o zi neagră pe DN2/E85: sunt confirmaţi şase oameni decedaţi în coliziuni frontale şi în urma ieşirilor în decor. În fiecare an, 70 de persoane pier pe acest veritabil drum al morţii. România este campioană negativă în Europa: 1951 persoane şi-au pierdut viaţa pe şosele din ţară în 2017", arată specialiştii de la Pro Infrastructura. România este pe primul loc de departe în Europa la numărul de decese înregistrate pe şosele. Statistica arată că în fiecare an mor în accidente rutiere 99 de oameni la 1 milione de locuitori, în condiţiile în care media europeană este de 50 de decese la 1 milion de locuitori.

Soluţia propusă de Pro Infrastructura se numeşte "2+1 alternativ", care a fost implementată pe 3.000 de kilometri pe şoselele din Suedia cu profil asemănător cu cele româneşti.

„Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulaţie, iar banda din mijloc este folosită ca bandă pentru depăşire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanţa are loc la 1.2 – 3 kilometri, în funcţie de situaţia din teren. Sensurile de mers sunt separate: nu este permisă intrarea pe contrasens, de cele mai multe ori fiind împiedicată fizic cu separatori de sens. Lăţimea minimă totală pentru cele 3 benzi este considerată 13 metri: lăţimea benzii este de 3,25 metri pe sensul cu 2 benzi, 3,75 metri pe sensul cu o bandă, 1,75 metri spaţiu de protecţie lângă parapetele median, şi 1 metru total pentru acostamente. Separatorul median este de obicei din cabluri elastice (WRSB), care asigură rămânerea pe sensul de mers a vehiculelor în caz de impact şi ocupă spaţiu redus pe lăţime (doar 10 centimetri). Acest tip de separator a fost testat cu succes de CNAIR în localitatea Afumaţi", se arată într-un articol documentat pentru contributors.ro.

Soluţia propusă de Pro Infrastructura este aplicată cu succes în Suedia. Specialiştii în siguranţa rutieră din ţara nordică au evaluat siguranţa rutieră după implementarea sistemului. „Institutul de cercetări rutiere VTI (n.r. - Suedia) a evaluat mai mult de 2000 km de drum 2+1 alternativ timp de 10 ani şi concluzia este că 2+1 conferă siguranţă la nivel de autostradă: numărul de victime raportat la numărul de vehicule care parcurg drumul este aproximativ acelaşi ca pe autostradă. Comparativ cu un drum de aceeaşi lăţime care însă permite intrarea pe contrasens, s-au constatat de cinci ori mai puţine victime", mai arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

25 sep 04:51
Comentarii
Ultimele Știri
SocialDirectorul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană, prins în ...

Dan Tănăsescu, directorul Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Gorj, a fost pus sub acuzat de către procurorii anticor...

SocialBărbatul care a înşelat persoane din trei judeţe prin metoda...

Un bărbat din judeţul Galaţi a fost arestat pentru înşelăciune, după ce poliţiştii au stabilit că acesta a sunat mai mul...

PoliticPSD amână construirea spitalelor regionale pentru 2021. Ce p...

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a declarat, joi, că autorităţile române au decis să înceapă construcţia spitalelor r...

EconomicFOTO „Autostrada urbană“ a fost inaugurată. Şoferii pot intr...

„Autostrada urbană”, cum a fost poreclit ciotul de 6,5 kilometri din Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti, a fost inaugura...

EntertainmentPovestea lui Petrache Poenaru, marele român care a inventat ...

Noul episod al seriei „Români care au schimbat lumea“, difuzată de TVR 1, realizat de Daniela Mitrache, aduce telespecta...

SocialŞoferi sancţionaţi contravenţional după ce au fost surprinşi...

Doi bărbaţi, de 41 şi 51 de ani, s-au ales cu amenzi şi cu marfa confiscată, în contextul în care nu au putut justifica ...

SocialContrabandistul care s-a dat bolnav ca să scape de arest. A ...

Judecătorii l-au plasat sub control judiciar pe un bărbat suspectat de contrabandă cu ţigări, după ce acesta s-a interna...

SocialVIDEO Un oltean a intrat în greva foamei după ce câinii şefu...

Un fermier a protestat vineri, 14 decembrie, în faţa Prefecturii Olt, acuzându-l pe directorul Casei Judeţene de Pensii ...

PoliticOrban, înainte de moţiune: 85-90% din populaţia României nu ...

Liderul PNL, Ludovic Orban, a declarat, vineri, că încearcă mobilizarea a cât mai mulţi parlamentari care să voteze dwmi...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].