logo
sâmbătă, 23 februarie 2019


Categorii

Soluţia genială care ar putea fi aplicată pe macabrul drum al morţii E85: „S-au constatat de cinci ori mai puţine victime“

Şase oameni au murit într-o singură zi, duminică, 23 septembrie, în accidente rutiere care au avut loc pe E85. Şoseaua care traversează România de la nord la sud, între Siret şi Giurgiu, este una dintre cele mai periculoase din România din cauza lăţimii insuficiente a benzilor de circulaţie.

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructura propun o soluţie ingenioasă care ar putea fi aplicată pe drumurile europene din România unde lăţimea benzilor de circulaţie este insuficientă pentru circulaţia în siguranţă.

„Duminică, 23 septembrie, a fost o zi neagră pe DN2/E85: sunt confirmaţi şase oameni decedaţi în coliziuni frontale şi în urma ieşirilor în decor. În fiecare an, 70 de persoane pier pe acest veritabil drum al morţii. România este campioană negativă în Europa: 1951 persoane şi-au pierdut viaţa pe şosele din ţară în 2017", arată specialiştii de la Pro Infrastructura. România este pe primul loc de departe în Europa la numărul de decese înregistrate pe şosele. Statistica arată că în fiecare an mor în accidente rutiere 99 de oameni la 1 milione de locuitori, în condiţiile în care media europeană este de 50 de decese la 1 milion de locuitori.

Soluţia propusă de Pro Infrastructura se numeşte "2+1 alternativ", care a fost implementată pe 3.000 de kilometri pe şoselele din Suedia cu profil asemănător cu cele româneşti.

„Un drum 2+1 alternativ are în total 3 benzi de circulaţie, iar banda din mijloc este folosită ca bandă pentru depăşire alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanţa are loc la 1.2 – 3 kilometri, în funcţie de situaţia din teren. Sensurile de mers sunt separate: nu este permisă intrarea pe contrasens, de cele mai multe ori fiind împiedicată fizic cu separatori de sens. Lăţimea minimă totală pentru cele 3 benzi este considerată 13 metri: lăţimea benzii este de 3,25 metri pe sensul cu 2 benzi, 3,75 metri pe sensul cu o bandă, 1,75 metri spaţiu de protecţie lângă parapetele median, şi 1 metru total pentru acostamente. Separatorul median este de obicei din cabluri elastice (WRSB), care asigură rămânerea pe sensul de mers a vehiculelor în caz de impact şi ocupă spaţiu redus pe lăţime (doar 10 centimetri). Acest tip de separator a fost testat cu succes de CNAIR în localitatea Afumaţi", se arată într-un articol documentat pentru contributors.ro.

Soluţia propusă de Pro Infrastructura este aplicată cu succes în Suedia. Specialiştii în siguranţa rutieră din ţara nordică au evaluat siguranţa rutieră după implementarea sistemului. „Institutul de cercetări rutiere VTI (n.r. - Suedia) a evaluat mai mult de 2000 km de drum 2+1 alternativ timp de 10 ani şi concluzia este că 2+1 conferă siguranţă la nivel de autostradă: numărul de victime raportat la numărul de vehicule care parcurg drumul este aproximativ acelaşi ca pe autostradă. Comparativ cu un drum de aceeaşi lăţime care însă permite intrarea pe contrasens, s-au constatat de cinci ori mai puţine victime", mai arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

25 sep 04:51
Comentarii
Ultimele Știri
ExterneCel puţin 84 de oameni au murit în India după ce au băut alc...

Cel puţin 84 de persoane au murit după ce au băut alcool contrafăcut toxic, în nord-estul statului indian Assam şi alte ...

SocialExperienţa cruntă a unui poliţist român, soldat ONU în inima...

Un an într-una dintre cele mai sărace ţări din Africa, deşi deţine bogăţii inimaginabile, este o experienţă care nu poat...

SocialAmbasadorul SUA în România a donat cărţi în Teleorman: „Acol...

Ambasadorul SUA în România, Hans Klemm, a donat vineri, 22 februarie, cărţi Bibliotecii Judeţene ”Marin Preda” din Alexa...

ExterneCe au în comun Brexitul şi fotbalul: Remain United versus Re...

Atacantul englez Gary Lineker a spus că „fotbalul este un joc simplu-22 de bărbaţi fugăresc o minge timp de 90 de minute...

SocialPoliţia Transporturi: Peste 800 de călători, prinşi circulân...

Aproximativ 500 de poliţişti şi 82 de angajaţi ai societăţilor de transport feroviar au patrulat în aproape 400 de staţi...

SocialZeci de oameni au fost blocaţi în nămeţi, după viscolul care...

Vântul puternic şi ninsoarea abundentă înregistrate vineri seara au dus la blocarea a peste 20 de maşini pe drumul spre ...

SocialPeste 1.000 de condamnaţi sunt căutaţi de poliţiştii români....

Softul dezvoltat de câţiva români are un principiu simplu. Pe baza semnăturii biometrice, tehnologia poate identifica or...

PoliticDeputaţii au costat România în 2018 aproape 37 de milioane d...

Salariile, diurnele şi călătoriile deputaţilor din 2018 au costat România 175.188.080 de lei, adică aproximativ 37 de mi...

PoliticSub umbra rachetelor, alegeri parlamentare în Republica Mold...

Mereu purtate în tensiunea echilibrului incert între forţele pro şi antieuropene, alegerile de mâine din Republica Moldo...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].