logo
luni, 18 februarie 2019


Categorii

Studiu | În 2018, românii au făcut cumpărături online, de 10 milioane de euro pe zi

Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017, arată un raportu publicat de GPeC. Articolele pentru copii, hainele și cosmeticele se cumpără cel mai des de pe mobil.

Creșterea de aproape 30 de procente este una dintre cele mai mari din Europa pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstrează potențialul uriaș al pieței românești de e-commerce. Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creștere semnificativă față de 7,67 milioane de euro – media zilnică înregistrată în 2017 (spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC)

Valoarea de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conținutul download-abil etc. Dacă ar fi adăugate și acestea, valoarea totală a achizițiilor online ar crește considerabil.

Potrivit estimărilor GPeC și ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), piața românească de e-commerce va atinge și, probabil, va depăși pragul de 5 miliarde de euro în 2020.

80% din traficul magazinelor online este generat de telefoanele mobile

Românii folosesc tot mai mult telefonul mobil pentru a naviga pe Internet, aprox. 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online fiind generat de dispozitivele mobile, în creștere cu 10% comparativ cu 2017 și cu 30% față de 2016.

Potrivit ultimului raport al Institutului Național de Statistică (INS), 86% dintre utilizatorii de internet se conectează online de pe telefonul mobil, iar statisticile ANCOM arată că numărul de conexiuni de internet mobil în bandă largă a crescut considerabil de la 16,6 milioane în 2017 la 19,3 milioane în 2018.

Spre comparație, numărul de conexiuni la internet fix în bandă largă a crescut de la 4,6 milioane în 2017 la 4,9 milioane în 2018.

Per ansamblu, 72,4% din gospodăriile din România au acces la internet în 2018, potrivit datelor INS. Cifra a crescut cu aprox. 4% compartativ cu aceeași perioadă a anului 2017.

Atât în mediul urban, dar mai ales în mediul rural, utilizatorii se conectează la internet de pe telefonul mobil, așadar magazinele online trebuie să își adapteze și să își optimizeze website-urile pentru Mobile pentru a nu pierde potențiali clienți.

Totuși, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorității magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informații despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacția de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil.

Principalele categorii de produse vândute online în 2018

Potrivit studiului GPeC și iSense Solutions, principalele categorii de produse vândute online în 2018 au fost, în ordine (în funcție de frecvența de cumpărare):

-produsele din gama Electro-IT&C (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.)

-produsele de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.)

-biletele de avion și serviciile turistice (Travel)

-produsele pentru casă și decorațiuni

-cărțile

-cadourile și florile

-biletele la spectacole și concerte

-produsele din categoria Auto & Moto (inclusiv polițele RCA)

-produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentație, consumabile etc.)

28 ian 00:00
Comentarii
Ultimele Știri
SocialCreierul femeilor îmbătrâneşte mai încet decât cel al bărbaţ...

Studiile arată că creierul unei femei este cu trei ani mai tânăr decât cel al unui bărbat de aceeaşi vârstă. Cercetători...

SocialPovestea profesorului care a scris o carte despre rezistenţa...

Un cercetător şi profesor apreciat, Grigore Constantinescu a scris printre altele şi o carte despre rezistenţa anticomun...

SocialTop 10 bancuri cu străini. Cum aleg chinezii numele copiilor...

Românii nu ţin cont de naţionalitate atunci când vine vorba de bancuri. Vă prezentăm o selecţie cu bancuri ce au ca prot...

SocialDe unde vine celebra expresie „salvaţi de clopoţel” şi ce le...

Inventarea anesteziei, pe lângă evidentele avantaje, a dat bătăi de cap mediclilor, care uneori nu mai reuşeau să-şi adu...

SocialCum se plantează bulbii de lalele, narcise şi crocuşi pentru...

Pentru ca în luna aprilie să aveţi o grădină plină de flori, ar trebui ca încă de acum să păziţi o zi cu soare şi să înc...

SocialCum se prepară budinca din mac: secretele faimoasei Sanda Ma...

Vă propunem o budincă dulce cu mac, după o reţetă veche a Sandei Marin, autoarea celebrei cărţi de bucate româneşti....

ExternePatru din cinci preoţi de la Vatican ar fi homosexuali. Un j...

Investigaţiile jurnalistului francez Frédéric Martel dezvăluie culisele Vaticanului. Unii dintre preoţii cu cel mai mai ...

SportLiga Campionilor - Real şi Tottenham, calificări ca şi rezol...

Miercuri seară s-au disputat alte două meciuri în optimile de finală ale Ligii Campionilor la fotbal. Real a câştigat la...

EconomicContractele de închiriere pot fi înregistrate din nou la Fis...

Fiscul a stabilit noua procedură de înregistrare a contractelor de închiriere la organele fiscale, care permite acum inc...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].