logo
vineri, 19 aprilie 2019


Categorii

Studiu | În 2018, românii au făcut cumpărături online, de 10 milioane de euro pe zi

Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017, arată un raportu publicat de GPeC. Articolele pentru copii, hainele și cosmeticele se cumpără cel mai des de pe mobil.

Creșterea de aproape 30 de procente este una dintre cele mai mari din Europa pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstrează potențialul uriaș al pieței românești de e-commerce. Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creștere semnificativă față de 7,67 milioane de euro – media zilnică înregistrată în 2017 (spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC)

Valoarea de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conținutul download-abil etc. Dacă ar fi adăugate și acestea, valoarea totală a achizițiilor online ar crește considerabil.

Potrivit estimărilor GPeC și ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), piața românească de e-commerce va atinge și, probabil, va depăși pragul de 5 miliarde de euro în 2020.

80% din traficul magazinelor online este generat de telefoanele mobile

Românii folosesc tot mai mult telefonul mobil pentru a naviga pe Internet, aprox. 80% din traficul înregistrat de principalele magazine online fiind generat de dispozitivele mobile, în creștere cu 10% comparativ cu 2017 și cu 30% față de 2016.

Potrivit ultimului raport al Institutului Național de Statistică (INS), 86% dintre utilizatorii de internet se conectează online de pe telefonul mobil, iar statisticile ANCOM arată că numărul de conexiuni de internet mobil în bandă largă a crescut considerabil de la 16,6 milioane în 2017 la 19,3 milioane în 2018.

Spre comparație, numărul de conexiuni la internet fix în bandă largă a crescut de la 4,6 milioane în 2017 la 4,9 milioane în 2018.

Per ansamblu, 72,4% din gospodăriile din România au acces la internet în 2018, potrivit datelor INS. Cifra a crescut cu aprox. 4% compartativ cu aceeași perioadă a anului 2017.

Atât în mediul urban, dar mai ales în mediul rural, utilizatorii se conectează la internet de pe telefonul mobil, așadar magazinele online trebuie să își adapteze și să își optimizeze website-urile pentru Mobile pentru a nu pierde potențiali clienți.

Totuși, rata de conversie de pe dispozitivele mobile este încă la jumătate din rata de conversie înregistrată pe Desktop în cazul majorității magazinelor online, ceea ce înseamnă că românii preferă să folosească telefonul mobil pentru a căuta informații despre produse, dar aleg să finalizeze tranzacția de la computer, unde au monitoare mai mari decât ecranul telefonului mobil.

Principalele categorii de produse vândute online în 2018

Potrivit studiului GPeC și iSense Solutions, principalele categorii de produse vândute online în 2018 au fost, în ordine (în funcție de frecvența de cumpărare):

-produsele din gama Electro-IT&C (ex.: PC și componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice și electrocasnice etc.)

-produsele de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.)

-biletele de avion și serviciile turistice (Travel)

-produsele pentru casă și decorațiuni

-cărțile

-cadourile și florile

-biletele la spectacole și concerte

-produsele din categoria Auto & Moto (inclusiv polițele RCA)

-produsele destinate copiilor (de la jucării până la articole pentru copii de tip: cărucioare, vestimentație, consumabile etc.)

28 ian 00:00
Comentarii
Ultimele Știri
EconomicRECORD: 17 milioane de turişti, pe câmpurile de flori olande...

Biroul Olandez de Turism estimează un număr de peste 17 milioane de vizitatori ai ţării, pe parcursul sărbătorilor pasca...

SportAstra Giurgiu - U Craiova 0-1, în runda a şasea a play-off-u...

U Craiova a câştigat meciul din rundea a şase a play-off-ului din Liga I Betano, disputat vineri seară, pe terenul celor...

ExterneMike Pompeo anunţă că SUA va continua eforturile privind den...

Secretarul de stat american Mike Pompeo a informat că eforturile Statelor Unite, privind denuclearizarea, continuă, după...

Entertainment„Din culisele cinematografiei“. Povestea românului care, dup...

După ce a fost actor sau cascador la Buftea, în filme precum „Baltagul“, „Mihai Viteazul“, „Mirii anului II“ sau „Şapte ...

EvenimentCinci bărbaţi, arestaţi preventiv după percheziţiile făcute ...

Cinci bărbaţi, cu vârste între 33 şi 62 de ani, au fost arestaţi preventiv în urma celor 46 de percheziţii făcute în jud...

SocialUniunea TESA din Sănătate le cere public lui Dragnea şi Tări...

Uniunea TESA din Sănătate cere public preşedintelui PSD, Liviu Dragnea, şi liderului ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, prec...

ExterneRomânia şi Turcia au semnat un protocol comercial: Bucureşti...

România şi Turcia au semnat, vineri, un protocol al Comisiei Comune pentru Relaţii Economice şi Comerciale, anunţă minis...

SportDoi şerpi au pătruns în biroul unuia dintre cei mai mari fot...

George Weah (52 de ani), preşedintele Liberiei şi fostul mare fotbalist al anilor 90', a avut parte de o surpriză neplăc...

SocialFostul şef al Poliţiei, Liviu Popa, ACHITAT. Decizia instanţ...

Persoanele trimise în judecată în dosarul în care fostul şef al Poliţiei, Liviu Popa, a fost acuzat de fapte de corupţie...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].