logo
duminică, 24 martie 2019


Categorii

STUDIU Kaspersky: O tremie dintre cei care fac cumpărături online de Crăciun au datele financiare compromise pe internet

Sezonul cumpărăturilor a început deja din noiembrie, odată cu Black Friday, după care urmează cumpărăturile de Crăciun şi de Anul Nou, apoi cele din ianuarie. În acest context, e bine să ne amintim că infractorii cibernetici care vizează datele bancare de identificare sau conturile de online shopping ar putea să dea lovitura în această perioadă.

După cum arată raportul Kaspersky Lab, shopping-ul online este una dintre cele mai populare activităţi pe Internet, depăşit doar de email.

Cu toate că majoritatea utilizatorilor (93%) sunt conştienţi de ameninţările financiare, 32% şi-au văzut datele de autentificare financiare compromise.

Confortul cumpărăturilor online poate fi foarte atractiv, dar unele persoane sunt încă îngrijorate de cât de bine sunt protejate plăţile lor online, Din păcate, temerile lor sunt justificate.

Din procentul de 32% de persoane cărora le-au fost compromise datele financiare, sondajul arată că un sfert (26%) dintre ele nu şi-au mai recuperat banii.

Printre factorii care pot pune în pericol banii oamenilor se numără dificultatea de a ţine sub control datele de plată după ce au fost folosite pe diferite platforme de comerţ electronic şi varietatea metodelor de plată de disponibile.

Cumpărăturile online sunt ca şi cum ai vizita un mall gigant de unde poţi alege lucruri din zeci de platforme online de e-commerce. Nu este de mirare că, în aceste condiţii, cumpărătorii s-ar putea să aibă dificultăţi în a-şi ţine sub control toate informaţiile de plată.

Peste jumătate dintre respondenţi (54%) sunt îngrijoraţi cel mai mult de faptul că datele lor financiare ar putea fi accesate de infractorii cibernetici. Cu toate acestea, o treime (36%) dintre respondenţi au uitat sau nici măcar nu au încercat să reţină site-urile şi aplicaţiile unde şi-au completat detaliile financiare.

Utilizatorii încearcă să se asigure că datele lor financiare de autentificare sunt uşor de reţinut, unul din cinci (20%) preferând chiar să le stocheze pe dispozitive. Acest lucru poate face mai uşoară transmiterea datelor atunci când oamenii fac cumpărături online, aşa că nu trebuie să îşi facă griji că le vor uita.

Însă, dacă dispozitivul se pierde sau este furat, un utilizator riscă nu doar să-şi piardă datele personale, ci şi banii, pentru că cineva i-a putut accesa contul bancar, după ce a găsit datele de autentificare respective în notiţele smartphone-ului.

Gama largă de metode digitale de plată le dă cumpărătorilor libertatea de a-şi alege modalitatea preferată de a face cumpărături. Cea mai populară metodă este reprezentată încă de cardurile de debit şi de credit, transferurile directe din conturi bancare şi portofelele electronice – de exemplu PayPal. Însă, este în creştere şi popularitatea altor metode.

Cumpărătorii pot strânge puncte în cadrul programelor de loialitate, folosindu-le pentru alte achiziţii la comerciantul respectiv. Şi, datorită smartphone-urilor şi ceasurilor inteligente, utilizatorii nici nu mai trebuie să aibă la ei portofelul, bani reali sau carduri. Acest lucru a dus la creşterea popularităţii dispozitivelor de plată contactless, cum sunt PayPass şi Apple Pay, o treime dintre cumpărători (31%) folosindu-le cu regularitate.

19 dec 15:51
Comentarii
Ultimele Știri
SocialPoliţiştii de la Rutieră au încătuşat mai multe persoane la ...

Două persoane au fost încătuşate de oamenii legii la locul unui accident rutier care a avut loc duminică la Constanţa, l...

SocialConcert folk la Muzeul Municipal pe 4 aprilie, ora 19.00

Muzeul Municipal Călăraşi începe din 4 aprilie o serie concerte reunite sub titlul ,,Folk la Muzeu”. Ideea a pornit de l...

SocialFOTO Lecţie de omenie: monahii şi preoţii cu atestat de medi...

Caravana medicală organizată de Arhiepiscopia Dunării de Jos a poposit la Nămoloasa Sat, aşezare gălăţeană aflată dincol...

SocialDreptate câştigată după 28 de ani de procese: statul român, ...

Un bărbat din judeţul Bacău a câştigat definitiv procesul cu Statul Român, urmând a fi despăgubit cu 225.000 de lei pent...

EconomicFostul şef al Tarom demontează acuzaţiile ministrului Cuc: C...

Werner Wolff, director al Tarom până săptămâna trecută, îl contrazice, cu argumente, pe ministrul Transporturilor, arătâ...

ExterneReferendumul ca decizie opţională, Camera Comunelor ca insti...

Lecţia politică pe care Marea Britanie o oferă în acest moment este uluitor de importantă deoarece, într-o perioadă foar...

SocialFOTO Parcurile din Timişoara s-au umplut de cărţi. Deliciu p...

A cincea “Căsuţă de lectură” din Timişoara a fost amplasată în Parcul Rozelor. Aceasta vine după cele din Parcul “Carmen...

SportMoment unic la Miami. Motivul incredibil pentru care un jucă...

Americanul Reilly Opelka (foto), numărul 58 mondial, care are o înălţime de 2,11 metri, a cerut ca meciul său cu argenti...

SocialImpact violent între un autoturism şi o căruţă, pe DN26. Căr...

Accidentul a avut loc vineri seară, pe raza localităţii Frumuşiţa, judeţul Galaţi. Potrivit anchetatorilor vina aparţine...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].