logo
sâmbătă, 15 decembrie 2018


Categorii

"Track News" dezvaluie motivele penale pentru care pierdem miliarde de euro pentru infrastructura

Avertisment dur de la Bruxelles: vom pierde finantarea obtinuta pentru singurele 4 proiecte mari de infrastructură.

Este vorba despre două autostrăzi, o cale ferată şi linia de Metrou până la Otopeni. Într-o scrisoare adresată ministrului Transporturilor, comisarul european pentru politică regională Corina Crețu critică pe un ton vehement autoritățile române.

Departamentul pentru Lupta Anti Frauda doarme in transee

Printre altele, comisarul european Corina Crețu a confirmat că autostrada Pitești-Sibiu nu se poate construi din cauză că studiul de fezabilitate a fost făcut după ureche, desi a fost platit cu bani grei de statul roman. Track News a dezvaluit că în acest caz există o plângere penală și un dosar deschis la DNA cu privire la o firmă din Italia, care, in mod premeditat, a realizat un studiu de fezabilitate inexact. Situația este gravă nu numai pentru că acum nu se poate construi această autostradă, vitala pentru România, dar țara noastră poate pierde fondurile UE alocate pentru acest tronson, ele urmând să fie redistribuite altor țări. Posibil Italiei...(Articolul tracknews.ro poate fi citit aici). In acelasi context, mai trebuie spus ca la in cadrul discutiilor despre situatia socanta in care se afla Romania la acest capitol s-a pus in discutie si lipsa de orice reactie a DLAF, organism ce anchetează cheltuirea improprie a fondurilor europene în România, aflat în subordinea Guvernului. Departamentul pentru Lupta Anti Frauda este condus de Marius Cătălin Vartic (foto).

Corina Cretu, comisar european: "Sunt extrem de îngrijorată"

La inceputul saptamanii a fost facuta publica o scrisoare a comisarului european Corina Creţu către Guvern în care aceasta se declară ”extrem de îngrijorată” cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport care sunt cofinanţate de UE.

Scrisoarea completa:

”Mă adresez dumneavoastră cu privire la situaţia actuală a investiţiilor din domeniul transporturilor, ca parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru perioada 2014-2020. Având în vedere că ne apropiem de jumătatea actualei perioade de programare şi că este momentul în care serviciile Comisiei încep pregătirile pentru următoarea perioadă de programare, sunt extrem de îngrijorată cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport care sunt cofinanţate de Fondul de coeziune şi de Fondul european de dezvoltare regională (FEDER) în România. Pentru perioada de programare 2014-2020, 5,1 miliarde EUR au fost rezervate pentru investiţiile în domeniul transportului: 3,4 miliarde EUR alocate din Fondul de coeziune şi 1,7 miliarde EUR alocate din FEDER. Cu aceste fonduri, România şi-a propus să realizeze, printre altele, 140 km de linie de cale ferată modernizată şi echipată cu sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS), 375 km de drumuri expres şi autostrăzi nou construite şi îmbunătăţirea navigaţiei pe o distanţă de 30 km din căile navigabile interioare (fluviul Dunărea) până la sfârşitul anului 2023. Toate aceste investiţii sunt de o importanţă strategică pentru a face legătura între România şi vecinii săi europeni şi pentru a îmbunătăţi în continuare accesibilitatea tuturor regiunilor din România”

Un vicepremier da vina pe... lupta anticoruptie

O reacţie a venit de la vicepremierul Graţiela Gavrilescu, ministru al Mediului. În opinia sa, lupta împotriva corupţiei ar fi frânat dezvoltarea ţării.

Grațiela Gavrilescu: “Construcţia de autostrăzi, care în paranteză fie spus, ne-ar fi utile pentru ca toată creşterea economică s-o punem în operă. Este că mi-am pus întrebarea şi bine aţi spus în raport, ”de ce oare noi nu?” Am luat conceptul anti-corupție şi l-am transformat în repercutarea dezvoltării.”

Anul acesta, potrivit datelor de la Finanţe, România a absorbit aproape 300 de milioane de euro din 30 de miliarde fonduri europene, adică 1%.

Dăncilă:"O să am o întâlnire cu doamna Corina Creţu"

Premierul Viorica Dăncilă a declarat, miercuri, că va avea o întâlnire cu Corina Creţu, comisar pe politici regionale şi a discutat deja cu ministrul Transporturilor, în contextul scrisorii transmise de Creţu în care se se vorbeşte despre riscul dezangajării fondurilor UE.

”Ştiu despre scrisoarea doamnei comisar Corina Creţu, comisar pe politici regionale. Acea scrisoare este o evaluare a activităţii pe domeniul transporturilor pentru anul trecut. O să am o întâlnire cu doamna Corina Creţu, pe data de 21, la Bacău. Pot să vă spun că am vorbit deja cu ministrul Transporturilor pentru a vedea cum accelerăm procesul de absorbţie a fondurilor europene", a declarat Viorica Dăncilă, întrebată fiind de scrisoarea Corinei Creţu.

Absorbtie de 1%

Oficial, absorbţia fondurilor de dezvoltare pentru primul trimestru din an este puţin peste 1% şi vine după ce anul trecut a fost cel mai prost pentru investiţii publice din ultimul deceniu.

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, critică modul în care sunt planificate şi puse în practică proiectele la București. Exemplul negativ este autostrada Lugoj - Deva, unde licitaţia a pornit fără acordul de mediu, iar construcţia a fost parţial blocată.

Teoretic, de anul viitor vom avea autostrada de la Nădlac la Sibiu, însă cu o “pauză” de 9 km. Asta din cauza Companiei de Drumuri, care a scos la licitaţie şi a semnat contractul înainte să primească avizul de mediu.

Atunci când a venit, acest aviz a impus construirea unor tunele, care costă însă de 10 ori mai mult şi care vor fi scoase separat la licitaţie. Aşa că acum şantierul Autostrăzii A1 se opreşte brusc, iar specialiştii spun că porţiunea lipsa de 9 kilometri nu poate fi terminată mai devreme de 5 ani.

În ciuda avertismentelor clare ale Comisiei, Compania de Drumuri a făcut din nou licitaţie fără să aibă avizul de mediu şi pentru autostrada Sibiu-Pitesti, loturile 1 şi 5. “Vă rog să interveniţi şi să puneţi capăt acestei practici” scrie Corina Creţu.

În caz contrar, pentru că proiectele sunt foarte slabe şi întârziate, am putea pierde definitiv fondurile. Este vorba despre 35% din întreaga alocare de peste 20 de miliarde de euro.

Scrisoarea comisarului Corina Creţu a venit pe 25 aprilie 2018 la Guvern şi abia marți, pe 15 mai, a stârnit reacţii deoarece abia acum a apărut în presă. La Ministerul Transporturilor au fost chemaţi toţi directorii din ministere responsabili de achiziţii, plus cei de la Compana de Drumuri.

La discuţii au fost şi Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, dar şi ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Discuţiile au fost cel puţin aprinse, potrivit unor surse.

Alexandru Căutiș

16 mai 09:55
Comentarii
Ultimele Știri
SocialDascălul care şcoleşte profesorii în arta dezbaterilor: „Te ...

Mara Perţa (49 de ani) este formator al Asociaţiei Române de Dezbatere, Oratorie şi Retorică (ARDOR), instructor, arbitr...

SocialFOTO Reînvie jucăriile de altădată, 100% din lemn. „Când cop...

Jucăriile 100% din lemn care pot fi, în acelaşi timp, şi obiecte decorative vesele, lucrate manual în atelierul său de t...

SportFOTO „Perla“ rugby-ului românesc: Singurul proiect cu care s...

Cum naţionala a fost exclusă de la Cupa Mondială după un scandal de nivel internaţional, au rămas puţine motive de bucur...

PoliticCine sunt oamenii care i-au făcut partid lui Dacian Cioloş. ...

Dacian Cioloş a lansat, sâmbătă, Partidul Libertăţii, Unităţii şi Solidarităţii (PLUS), formaţiune care a fost deja înre...

SocialVIDEO Inteligenţa emoţionantă de care a dat dovadă o căţea p...

Jandarmii montani din Gorj au salvat sâmbătă, 15 decembrie, şase pui de câine găsiţi într-o pădure din zona montană Rânc...

SocialVIDEO Traficul auto pe drumurile din judeţ, dat peste cap de...

Coliziune între două autovehicule pe şoseaua Buzău – Brăila, în dreptul localităţii Tăbărăşti, din caza neadaptării vite...

PoliticSiegfried Mureşan, mesaj dur pentru USR după întâlnirea cu D...

Europarlamentarul PNL Siegfried Mureşan critică decizia liderilor USR de a merge în audienţă la Palatul Victoria exact î...

SocialFOTO Salvat ca prin minune de săteni, după ce tractorul s-a ...

Un bărbat a scăpat ca prin minune după ce tractorul în care se afla s-a răsturnat în şanţul cu apă de pe marginea drumul...

SportMesaj emoţionant al Cristinei Neagu pentru fetele din naţion...

România va juca finala mică a Campionatului European de handbal feminin din Franţa, urmând să întâlnească Olanda, dumini...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].