logo
marţi, 26 martie 2019


Categorii

"Track News" dezvaluie motivele penale pentru care pierdem miliarde de euro pentru infrastructura

Avertisment dur de la Bruxelles: vom pierde finantarea obtinuta pentru singurele 4 proiecte mari de infrastructură.

Este vorba despre două autostrăzi, o cale ferată şi linia de Metrou până la Otopeni. Într-o scrisoare adresată ministrului Transporturilor, comisarul european pentru politică regională Corina Crețu critică pe un ton vehement autoritățile române.

Departamentul pentru Lupta Anti Frauda doarme in transee

Printre altele, comisarul european Corina Crețu a confirmat că autostrada Pitești-Sibiu nu se poate construi din cauză că studiul de fezabilitate a fost făcut după ureche, desi a fost platit cu bani grei de statul roman. Track News a dezvaluit că în acest caz există o plângere penală și un dosar deschis la DNA cu privire la o firmă din Italia, care, in mod premeditat, a realizat un studiu de fezabilitate inexact. Situația este gravă nu numai pentru că acum nu se poate construi această autostradă, vitala pentru România, dar țara noastră poate pierde fondurile UE alocate pentru acest tronson, ele urmând să fie redistribuite altor țări. Posibil Italiei...(Articolul tracknews.ro poate fi citit aici). In acelasi context, mai trebuie spus ca la in cadrul discutiilor despre situatia socanta in care se afla Romania la acest capitol s-a pus in discutie si lipsa de orice reactie a DLAF, organism ce anchetează cheltuirea improprie a fondurilor europene în România, aflat în subordinea Guvernului. Departamentul pentru Lupta Anti Frauda este condus de Marius Cătălin Vartic (foto).

Corina Cretu, comisar european: "Sunt extrem de îngrijorată"

La inceputul saptamanii a fost facuta publica o scrisoare a comisarului european Corina Creţu către Guvern în care aceasta se declară ”extrem de îngrijorată” cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport care sunt cofinanţate de UE.

Scrisoarea completa:

”Mă adresez dumneavoastră cu privire la situaţia actuală a investiţiilor din domeniul transporturilor, ca parte a Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru perioada 2014-2020. Având în vedere că ne apropiem de jumătatea actualei perioade de programare şi că este momentul în care serviciile Comisiei încep pregătirile pentru următoarea perioadă de programare, sunt extrem de îngrijorată cu privire la planificarea şi implementarea proiectelor de infrastructură de transport care sunt cofinanţate de Fondul de coeziune şi de Fondul european de dezvoltare regională (FEDER) în România. Pentru perioada de programare 2014-2020, 5,1 miliarde EUR au fost rezervate pentru investiţiile în domeniul transportului: 3,4 miliarde EUR alocate din Fondul de coeziune şi 1,7 miliarde EUR alocate din FEDER. Cu aceste fonduri, România şi-a propus să realizeze, printre altele, 140 km de linie de cale ferată modernizată şi echipată cu sistemul european de gestionare a traficului feroviar (ERTMS), 375 km de drumuri expres şi autostrăzi nou construite şi îmbunătăţirea navigaţiei pe o distanţă de 30 km din căile navigabile interioare (fluviul Dunărea) până la sfârşitul anului 2023. Toate aceste investiţii sunt de o importanţă strategică pentru a face legătura între România şi vecinii săi europeni şi pentru a îmbunătăţi în continuare accesibilitatea tuturor regiunilor din România”

Un vicepremier da vina pe... lupta anticoruptie

O reacţie a venit de la vicepremierul Graţiela Gavrilescu, ministru al Mediului. În opinia sa, lupta împotriva corupţiei ar fi frânat dezvoltarea ţării.

Grațiela Gavrilescu: “Construcţia de autostrăzi, care în paranteză fie spus, ne-ar fi utile pentru ca toată creşterea economică s-o punem în operă. Este că mi-am pus întrebarea şi bine aţi spus în raport, ”de ce oare noi nu?” Am luat conceptul anti-corupție şi l-am transformat în repercutarea dezvoltării.”

Anul acesta, potrivit datelor de la Finanţe, România a absorbit aproape 300 de milioane de euro din 30 de miliarde fonduri europene, adică 1%.

Dăncilă:"O să am o întâlnire cu doamna Corina Creţu"

Premierul Viorica Dăncilă a declarat, miercuri, că va avea o întâlnire cu Corina Creţu, comisar pe politici regionale şi a discutat deja cu ministrul Transporturilor, în contextul scrisorii transmise de Creţu în care se se vorbeşte despre riscul dezangajării fondurilor UE.

”Ştiu despre scrisoarea doamnei comisar Corina Creţu, comisar pe politici regionale. Acea scrisoare este o evaluare a activităţii pe domeniul transporturilor pentru anul trecut. O să am o întâlnire cu doamna Corina Creţu, pe data de 21, la Bacău. Pot să vă spun că am vorbit deja cu ministrul Transporturilor pentru a vedea cum accelerăm procesul de absorbţie a fondurilor europene", a declarat Viorica Dăncilă, întrebată fiind de scrisoarea Corinei Creţu.

Absorbtie de 1%

Oficial, absorbţia fondurilor de dezvoltare pentru primul trimestru din an este puţin peste 1% şi vine după ce anul trecut a fost cel mai prost pentru investiţii publice din ultimul deceniu.

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, critică modul în care sunt planificate şi puse în practică proiectele la București. Exemplul negativ este autostrada Lugoj - Deva, unde licitaţia a pornit fără acordul de mediu, iar construcţia a fost parţial blocată.

Teoretic, de anul viitor vom avea autostrada de la Nădlac la Sibiu, însă cu o “pauză” de 9 km. Asta din cauza Companiei de Drumuri, care a scos la licitaţie şi a semnat contractul înainte să primească avizul de mediu.

Atunci când a venit, acest aviz a impus construirea unor tunele, care costă însă de 10 ori mai mult şi care vor fi scoase separat la licitaţie. Aşa că acum şantierul Autostrăzii A1 se opreşte brusc, iar specialiştii spun că porţiunea lipsa de 9 kilometri nu poate fi terminată mai devreme de 5 ani.

În ciuda avertismentelor clare ale Comisiei, Compania de Drumuri a făcut din nou licitaţie fără să aibă avizul de mediu şi pentru autostrada Sibiu-Pitesti, loturile 1 şi 5. “Vă rog să interveniţi şi să puneţi capăt acestei practici” scrie Corina Creţu.

În caz contrar, pentru că proiectele sunt foarte slabe şi întârziate, am putea pierde definitiv fondurile. Este vorba despre 35% din întreaga alocare de peste 20 de miliarde de euro.

Scrisoarea comisarului Corina Creţu a venit pe 25 aprilie 2018 la Guvern şi abia marți, pe 15 mai, a stârnit reacţii deoarece abia acum a apărut în presă. La Ministerul Transporturilor au fost chemaţi toţi directorii din ministere responsabili de achiziţii, plus cei de la Compana de Drumuri.

La discuţii au fost şi Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, dar şi ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Discuţiile au fost cel puţin aprinse, potrivit unor surse.

Alexandru Căutiș

16 mai 09:55
Comentarii
Ultimele Știri
SportCe va face Bianca Andreescu cu cei 1,3 milioane de dolari câ...

Bianca Andreescu adat lovitura vieţii, câştigând turneul de la Indian Wells, care i-a adus şi un premiu financiar de 1,3...

SportDe ce a abandonat Bianca Andreescu la Miami! Canadianca este...

Bianca Andreescu nu a putut să-şi continue parcursul bun pe care l-a avut în această lună, fiind nevoită să abandoneze l...

SportVIDEO Scene şocante! Violenţă extremă la un meci de rugby, l...

Scene desprinse parcă din filme de război s-au derulat la un meci de rugby din campionatul de juniori al României.

SportAu rămas doar opt! Cum arată tabloul sferturilor de finală a...

Turneul de la Miami a ajuns în faza sferturilor de finală, acolo unde au rămas cele mai bune opt jucătoare ale competiţi...

SocialVIDEO Incendiu de vegetaţie uscată, scăpat de sub control. D...

Un incendiu de vegetaţie uscată iscat de un bătrân de 85 de ani s-a extins la două case din localitatea dâmboviţeană Răz...

SocialOra Pământului, la Complexul Naţional Muzeal “Curtea Domneas...

Ora Pãmântului (Earth Hour) este un eveniment international, organizat în ultima sâmbãtã a lunii martie a fiecãrui an, c...

SocialPrognoza meteo: Iarna se întoarce în forţă. Un val de aer po...

Iarna se întoarce în forţă în toată ţara, după zilele frumoase de vară când în sudul ţării s-au atins şi 25 de grade. De...

EconomicTopul celor mai mari 10 exportatori români de cereale. În ce...

Exporturile de cereale ale României au atins cote înalte anul trecut, depăşind valoarea de 2 miliarde de euro, aproape j...

SocialUrmăriţi internţional pentru furt şi fraude, capturaţi de po...

La sfârşitul săptămânii trecute, poliţiştii de investigaţii criminale Ialomiţa au acţionat pentru depistarea persoanelor...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].