logo
luni, 19 noiembrie 2018


Categorii

Va intra în vigoare „taxa de centru” ? | Propunerea Primăriei Capitalei

Organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto de acces în centrul Bucureștiului, la propunerea unui consilier general ALDE, este propunerea Primăriei Capitalei. În urma deciziei autorității, referendumul ar avea loc la data de 27 ianuarie anul viitor.

Proiectul de hotărâre a fost propus de consilierul general ALDE Tudor Ionescu.

Acesta prevede organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto în centrul Capitalei în 27 ianuarie 2019. Întrebarea la care ar răspunde cu „DA” sau „NU” bucureştenii este:

Sunteţi de acord cu restricţionarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului Bucureşti prin identificarea şi implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete? (întrebarea referendumului)

Consilierul arată că traficul aglomerat este o problemă pentru Bucureşti, în condiţiile în care în aprilie 2017, în Bucureşti erau înmatriculate 1.274.000 de autovehicule şi alte 155.000 în judeţul Ilfov, iar anul acesta numărul autoturismelor din Bucureşti a crescut cu peste 30.000, sunt motivele invocate pentru organizarea referendumului.

De asemenea, el dă exemplu alte state UE unde a fost implementată taxa de congestie, precum Italia (în Milano), unde valoarea taxei este de 5 euro, ori Marea Britanie, unde este de 11,5 lire.

Proiectul nu se află pe ordinea de zi a şedinţei CGMB de marţi, fiind încă la nivel de propunere.

Încă de la începutul acestui an, Primăria Capitalei lua în calcul introducerea unei taxe de acces în centru, fiind introdusă în Planul integrat de calitate a aerului când acesta a fost pus în dezbatere publică şi înainte să fie modificat odată cu preluarea propunerilor de la cetăţeni. Această propunere a municipalităţii, alături de implementarea sistemului de management al traficului, achiziţionarea de autobuze Euro 6 şi mijloace de transport public electrice, finalizarea liniei de metrou M5, parcări park&ride sau piste de biciclete pe principalele bulevarde, viza reducerea poluării.

La începtul lunii mai, city managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, spunea că în România "este moca” să poluezi, făcând referire la lipsa unei taxe de mediu în centru, care este şi una dintre cauzele pentru care în Capitală, numărul de autoturisme este în continuă creştere."„E clar că fiecare dintre noi are treabă şi la ieşirile din Bucureşti, astfel că mobilitatea nu se referă doar la un oraş, ci este vorba de un areal extins, un areal metropolitan. Zona urbană metropolitană polarizează peste 4,2 milioane de locuitori ai Municipiului Bucureşti. (...) Numărul de autoturisme în municipiul Bucureşti este în continuă creştere, iar una din cauze este şi lipsa unei taxe de poluare. Am mai spus-o, la noi e moca să poluezi, este moca să arunci deşeuri la grămadă”, a declarat atunci Sorin Chiriţă, în cadrul unei conferinţe pe tema mobilităţii urbane.

El a dat de înţeles în cadrul aceluiaşi eveniment că municipalitatea lucrează deja la un proiect privind instituirea taxei de mediu, explicând că a fost delimitată zona centrală, au fost delimitate şi străzile pe care se va putea introduce taxa.

Ulterior, întrebată de această taxă, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a spus că municipalitatea nu are încă în plan instituirea unei taxe de mediu pentru zona centrală a oraşului, fiind de părere că, deşi această taxa s-ar impune, Bucureştiul nu este încă pregătit. Firea a adăugat că, pentru compensarea lipsei acestei taxe, Primăria Capitalei încearcă să instituie alte măsuri, precum crearea pistelor de biciclete sau promovarea folosirii transportului în comun prin achiziţionarea de autobuze, troleibuze şi tramvaie electrice.

De altfel, Planul integrat de calitate a aerului a fost aprobat în Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) în şedinţa din 14 iunie cu majoritate de voturi şi într-o variantă modificată decât cea iniţială, fără să facă referire la o taxă de centru.

Între timp, CGMB a decis majorarea tarifelor de parcare din centrul Capitalei. Noile tarife au intrat în vigoare de la 1 iulie, municipalitatea susţinând că măsura era necesară întrucât în Bucureşti au fost depăşite valorile-limită stabilite prin legislaţia Uniunii Europene privind calitatea aerului, iar una dintre cauze este poluarea din cauza traficului intens şi a utilizării pe scară largă a autovehiculului propriu.

Prin Hotărârea CGMB se instituie trei zone de taxare în Capitală, iar de la 1 iulie taxa a devenit de 10 lei pe oră în zona centrală (zona 0). Tarifele scad la 5 lei, 2,5 lei, respectiv 1,5 lei pe oră pe măsură ce ne îndepărtăm de centru, iar rezidenţilor li se aplică tarife preferenţiale.

Sursa: digi24.ro

31 oct 00:00
Comentarii
Ultimele Știri
ExterneRusia a emis un mandat de arestare pe numele unui investitor...

Autorităţile ruse au emis un mandat de arestare pe numele lui Bill Browder, un om de afaceri britanic cunoscut pentru cr...

EntertainmentMotivul pentru care solistul Iron Maiden ar refuza includere...

Britanicul Bruce Dickinson spune că dacă vreodată trupa lui, Iron Maiden, ar fi inclusă în Rock and Roll Hall of Fame ar...

SocialO bătrână de 85 de ani şi-a incendiat accidental bucătăria d...

Pompierii au intervenit cu două autospeciale de stingere cu apă şi spumă la o locuinţă din Galaţi, unde izbucnise un inc...

Social617 şoferi amendaţi şi 53 de permise reţinute pentru şofat c...

Zeci de brăileni vor fi pietoni pentru următoarele luni, în urma controalelor din trafic efectuate de poliţiştii rutieri...

EntertainmentŞi-a înjunghiat iubitul crezând că este vârcolac: ce scuză a...

O tânără în vârstă de 22 de ani din Rusia şi-a înjunghiat iubitul în piept crezând că este vârcolac. În ciuda scuzei biz...

SocialBombele cu ceas de pe şosele. Conducea fără permis, iar auto...

Un tânăr de 31 de ani este cercetat pentru conducere pe drumurile publice a unui vehicul neînmatriculat şi fără permis d...

SocialDouă maşini s-au lovit frontal pe DN1. O tânără de 18 ani a ...

Un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme s-a petrecut, luni seară, pe DN1, în dreptul localităţii P...

ExterneFranţa şi Germania au definitivat bugetul zonei euro. De cân...

Franţa şi Germania au ajuns la un acord privind planul de creare a bugetului zonei euro, proiectul urmând să fie prezent...

EvenimentCazul copilului care a murit la Sanador. Există dovezi că do...

Laura Bălănescu, chirurgul pediatru care este acuzat de moartea unui copilaş pe care l-a operat la Spitalul Sanador de h...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].