logo
sâmbătă, 23 februarie 2019


Categorii

Wolskwagen vrea să deschidă o fabrică în România, dar stă în drum de-o „șaibă”: Viorica Dăncilă

Grupul Volkswagen a anunţat recent că vrea să deschidă o fabrică de producţie în Europa de Est. Pentru aceasta, europarlamentarul Siegfried Mureşan îi solicită Guvernului să prezinte strategia prin care ar putea să atragă în ţara noastră facilitatea de producţie a gigantului auto.

Într-o scrisoare, Siegfried Mureşan explică dezvoltarea lentă a infrastructurii şi interesul scăzut al autorităţilor care au făcut ca România să fie ocolită de noile investiţii auto din regiune, motiv pentru care nu trebuie să ratăm şi această nouă oportunitate. Siegfried Mureşan susţine că un al treilea producător de automobile în România ar consolida industria de profil din ţara noastră şi ar genera direct câteva mii de locuri de muncă în economie şi, indirect, alte câteva zeci de mii de locuride muncă. Mureşan solicită astfel Guvernului să prezinte, în cazul în care nu există deja o strategie la nivelul Executivului, un plan strategic care să aibă drept obiectiv relocarea facilităţii de producţie a Grupului Volkswagen din Cehia în România.

Scrisoarea integrală a europarlamentarului:

„Doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, Prim-ministrul României,

În atenţia Domnului Dănuţ Andruşcă, Ministrul Economiei

Stimată doamnă prim-ministru,

Consiliul de supraveghere al Grupului Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa şi al doilea cel mai mare producător auto din lume, a anunţat vineri, 16 noiembrie, că este în căutarea unei facilităţi de producţie în Europa de Est.

Decizia face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen. Astfel, fabricile din Emden şi Hanovra (Germania) se vor axa pe producţia de maşini electrice, iar producţia Passat din Emden se va muta în uzina Kvasiny, Republica Cehă. Din acest motiv, producţia modelelor Škoda Karoq şi Seat Ateca, în prezent în Kvasiny, va trebui mutată, începând cu anul 2023, într-o altă uzină pe care grupul vrea să o deschidă în Europa de Est.

Decizia face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen. Astfel, fabricile din Emden şi Hanovra (Germania) se vor axa pe producţia de maşini electrice, iar producţia Passat din Emden se va muta în uzina Kvasiny, Republica Cehă. Din acest motiv, producţia modelelor Škoda Karoq şi Seat Ateca, în prezent în Kvasiny, va trebui mutată, începând cu anul 2023, într-o altă uzină pe care grupul vrea să o deschidă în Europa de Est.

Decizia Volkswagen confirmă interesul în creştere al industriei auto pentru Europa de Est. În ultimii ani mai mulţi importanţi producători din industrie au ales să investească în regiune, printre aceştia numărându-se Jaguar Land Rover în Slovacia, Volkswagen în Polonia şi, respectiv, Mercedes Benz şi BMW în Ungaria.

Constatăm, însă, doamnă prim-ministru, că, de la investiţia Grupului Ford în 2008, care a achiziţionat vechea uzină Automobile Craiova, marii producători auto au ocolit România preferând ţările vecine.

Prezenţa, pe teritoriul României, a două mari fabrici de automobile ar fi trebuit să fie un atu puternic pentru potenţialii noi investitori în industrie. Cu toate acestea, dezvoltarea lentă a infrastructurii şi interesul scăzut al autorităţilor au făcut ca România să fie ocolită de noile investiţii auto din regiune. Nu trebuie să ratăm şi această nouă oportunitate. Un al treilea producător de automobile în România ar consolida industria de profil din ţara noastră lucru care ar reprezenta, totodată, o garanţie că ceilalţi doi producători auto vor rămâne pe piaţa autohtonă pe termen lung.

De asemenea, o nouă uzină auto ar genera direct câteva mii de locuri de muncă în economie şi, indirect, alte câteva zeci de mii de locuri de muncă, în contextul în care studiile arată că un loc de muncă în industria auto generează alte 8 locuri de muncă mai departe în economie.

Nu trebuie să uităm că 13% din produsul intern brut al României este generat de industria auto, adică în mare parte din cei doi mari producători. Aşadar, o a treia uzină ar avea un impact pozitiv major asupra întregii economii.

În acest context, doamnă prim-ministru, ne puteţi comunica public ce strategie are în prezent Guvernul României pentru consolidarea pieţei auto autohtone? Există un plan pentru a fructifica noi oportunităţi de investiţii, precum cea făcută publică de Grupul Volkswagen? Care sunt atuurile pe care Guvernul le va prezenta în eventualitatea în care Grupul Volkswagen va solicita informaţii privitoare la facilităţile pe care le puteţi acorda pentru a deschide noul punct de lucru în România? Aţi luat legătura cu Comisia Europeană pentru a vă asigura că eventuale beneficii acordate unui nou investitor nu vor încălca legislaţia europeană în materie de concurenţă?

Având în vedere iminenţa unei decizii cu privire la noua facilitate de producţie pe care Grupul Volkswagen doreşte să o deschidă în Europa de Est, aţi avut sau planificaţi să aveţi contacte directe la nivelul Guvernului cu principalii acţionari ai Grupului Volkswagen?

Doamnă prim-ministru, în cazul în care nu există în prezent o strategie la nivelul Guvernului pentru atragerea de noi investitori în industria automobilelor, veţi lua în considerare pregătirea unui astfel de plan strategic care să aibă drept obiectiv relocarea facilităţii de producţie a Grupului Volkswagen din Cehia în România?”

Sursa: adevarul.ro

19 noi 00:00
Comentarii
Ultimele Știri
SocialAlte 58 de cazuri nou confirmate de rujeolă au fost raportat...

Alte 58 de cazuri nou confirmate de rujeolă au fost raportate în ultima săptămână, în Bucureşti şi în nouă judeţe. Cele ...

SocialSoluţia naturistă pentru dermatită, cu ulm, stejar alb şi tă...

Dermatita, inflamaţia pielii provocată de agenţi externi, nu reprezintă o ameninţare pentru viaţă şi nici nu este contag...

SocialCe s-a întâmplat cu diaconiţele, femeile din clerul inferior...

Conform teologilor, diaconiţele erau slujitoare ale Bisericii. În primele secole creştine, ele făceau parte din clerul i...

SocialCum se poate scădea drastic consumul de carburant la maşină....

Consumul de combustibil la o maşină depinde şi de stilul de condus. Un stil mai agresiv poate să determine un consum mai...

SocialTragedia cercetătoarei care a murit după o discuţie cu Nicol...

Reputat cercetător în domeniul biologiei, supranumită Vraciul plantelor, cu un doctorat obţinut în SUA, Alice Săvulescu,...

SocialCum a construit Carol I un spital modern după o partidă de v...

Spitalul de la Năruja, judeţul Vrancea, a fost construit doar într-un singur an, fiind pentru acele timpuri cel mai mode...

SocialCe băuturi şi cocktailuri sunt scăzute în calorii şi pe care...

Băuturile alcoolice nu reprezintă cel mai sănătos mod de a trăi. De fapt, un studiu realizat anul trecut arată că alcool...

SocialSecretele celui mai mare seducător din istorie. Cinci trucur...

Giacomo Casanova este cel mai renumit seducător al istoriei. Se spune că a avut peste 132 de amante şi că nu exista feme...

PoliticNoul ministru al Dezvoltării Daniel Suciu apără „tehnic” mod...

Noul ministru al Dezvoltării Regionale, Daniel Suciu, care a depus vineri jurământul, a vorbit la Digi24 despre programu...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].