logo
marţi, 11 decembrie 2018


Categorii

Wolskwagen vrea să deschidă o fabrică în România, dar stă în drum de-o „șaibă”: Viorica Dăncilă

Grupul Volkswagen a anunţat recent că vrea să deschidă o fabrică de producţie în Europa de Est. Pentru aceasta, europarlamentarul Siegfried Mureşan îi solicită Guvernului să prezinte strategia prin care ar putea să atragă în ţara noastră facilitatea de producţie a gigantului auto.

Într-o scrisoare, Siegfried Mureşan explică dezvoltarea lentă a infrastructurii şi interesul scăzut al autorităţilor care au făcut ca România să fie ocolită de noile investiţii auto din regiune, motiv pentru care nu trebuie să ratăm şi această nouă oportunitate. Siegfried Mureşan susţine că un al treilea producător de automobile în România ar consolida industria de profil din ţara noastră şi ar genera direct câteva mii de locuri de muncă în economie şi, indirect, alte câteva zeci de mii de locuride muncă. Mureşan solicită astfel Guvernului să prezinte, în cazul în care nu există deja o strategie la nivelul Executivului, un plan strategic care să aibă drept obiectiv relocarea facilităţii de producţie a Grupului Volkswagen din Cehia în România.

Scrisoarea integrală a europarlamentarului:

„Doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, Prim-ministrul României,

În atenţia Domnului Dănuţ Andruşcă, Ministrul Economiei

Stimată doamnă prim-ministru,

Consiliul de supraveghere al Grupului Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa şi al doilea cel mai mare producător auto din lume, a anunţat vineri, 16 noiembrie, că este în căutarea unei facilităţi de producţie în Europa de Est.

Decizia face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen. Astfel, fabricile din Emden şi Hanovra (Germania) se vor axa pe producţia de maşini electrice, iar producţia Passat din Emden se va muta în uzina Kvasiny, Republica Cehă. Din acest motiv, producţia modelelor Škoda Karoq şi Seat Ateca, în prezent în Kvasiny, va trebui mutată, începând cu anul 2023, într-o altă uzină pe care grupul vrea să o deschidă în Europa de Est.

Decizia face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen. Astfel, fabricile din Emden şi Hanovra (Germania) se vor axa pe producţia de maşini electrice, iar producţia Passat din Emden se va muta în uzina Kvasiny, Republica Cehă. Din acest motiv, producţia modelelor Škoda Karoq şi Seat Ateca, în prezent în Kvasiny, va trebui mutată, începând cu anul 2023, într-o altă uzină pe care grupul vrea să o deschidă în Europa de Est.

Decizia Volkswagen confirmă interesul în creştere al industriei auto pentru Europa de Est. În ultimii ani mai mulţi importanţi producători din industrie au ales să investească în regiune, printre aceştia numărându-se Jaguar Land Rover în Slovacia, Volkswagen în Polonia şi, respectiv, Mercedes Benz şi BMW în Ungaria.

Constatăm, însă, doamnă prim-ministru, că, de la investiţia Grupului Ford în 2008, care a achiziţionat vechea uzină Automobile Craiova, marii producători auto au ocolit România preferând ţările vecine.

Prezenţa, pe teritoriul României, a două mari fabrici de automobile ar fi trebuit să fie un atu puternic pentru potenţialii noi investitori în industrie. Cu toate acestea, dezvoltarea lentă a infrastructurii şi interesul scăzut al autorităţilor au făcut ca România să fie ocolită de noile investiţii auto din regiune. Nu trebuie să ratăm şi această nouă oportunitate. Un al treilea producător de automobile în România ar consolida industria de profil din ţara noastră lucru care ar reprezenta, totodată, o garanţie că ceilalţi doi producători auto vor rămâne pe piaţa autohtonă pe termen lung.

De asemenea, o nouă uzină auto ar genera direct câteva mii de locuri de muncă în economie şi, indirect, alte câteva zeci de mii de locuri de muncă, în contextul în care studiile arată că un loc de muncă în industria auto generează alte 8 locuri de muncă mai departe în economie.

Nu trebuie să uităm că 13% din produsul intern brut al României este generat de industria auto, adică în mare parte din cei doi mari producători. Aşadar, o a treia uzină ar avea un impact pozitiv major asupra întregii economii.

În acest context, doamnă prim-ministru, ne puteţi comunica public ce strategie are în prezent Guvernul României pentru consolidarea pieţei auto autohtone? Există un plan pentru a fructifica noi oportunităţi de investiţii, precum cea făcută publică de Grupul Volkswagen? Care sunt atuurile pe care Guvernul le va prezenta în eventualitatea în care Grupul Volkswagen va solicita informaţii privitoare la facilităţile pe care le puteţi acorda pentru a deschide noul punct de lucru în România? Aţi luat legătura cu Comisia Europeană pentru a vă asigura că eventuale beneficii acordate unui nou investitor nu vor încălca legislaţia europeană în materie de concurenţă?

Având în vedere iminenţa unei decizii cu privire la noua facilitate de producţie pe care Grupul Volkswagen doreşte să o deschidă în Europa de Est, aţi avut sau planificaţi să aveţi contacte directe la nivelul Guvernului cu principalii acţionari ai Grupului Volkswagen?

Doamnă prim-ministru, în cazul în care nu există în prezent o strategie la nivelul Guvernului pentru atragerea de noi investitori în industria automobilelor, veţi lua în considerare pregătirea unui astfel de plan strategic care să aibă drept obiectiv relocarea facilităţii de producţie a Grupului Volkswagen din Cehia în România?”

Sursa: adevarul.ro

19 noi 00:00
Comentarii
Ultimele Știri
SportCine sunt singurele handbaliste din lotul României care nu a...

România este una dintre formaţiile cu cele mai multe goluri înscrise la acest turneu final al Campionatului European.

SportFOTO Cea mai bună handbalistă a Spaniei este cetăţean de ono...

România întâlneşte azi Spania, la Campionatul European de handbal feminin, şi porneşte are nevoie de victorie pentru a s...

SportSimona Halep, schimbare importantă în perspectiva sezonului ...

Simona Halep se antrenează, dar face în paralel şi recuperare, pentru a fi în plenitudinea forţelor la începutul sezonul...

SocialPetalele de trandafir ajută la tratarea aftelor. Cum se prep...

Aproximativ 25% din populaţia globului dezvoltă, la nivelul cavităţii bucale, afte, mici ulceraţii dureroase şi adesea r...

SocialCum s-a modificat actualul teritoriu al României din 1480 pâ...

120 de hărţi rare au fost expuse public în premieră la Timişoara şi prezintă o imagine de ansamblu a modificării structu...

SocialVIDEO România în vreme de restrişte. Ce făceau ostaşii român...

Imagini cu România din timpul celui de-Al Doilea Război Balcanic, trăgaciul Marelui Război care a dus la Marea Unire, au...

SocialCele mai bizare ritualuri matrimoniale. De ce continuă locui...

De departe, cele mai ciudate obiceiuri legate de căsătorie şi de nuntă sunt în Asia, însă are şi teritoriul locuit de ro...

SocialCele mai bizare mărturii despre dictatorii excentrici din se...

Extrem de bogaţi şi puternici, dictatorii din secolul XX au uimit lumea prin excentricitatea lor şi prin deciziile bizar...

PoliticŞedinţă a CSAT marţi. Pe ordinea de zi sunt subiecte privind...

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) se reuneşte marţi, la Palatul Cotroceni, pe ordinea de zi fiind subiecte priv...

DESPRE NOI

TRACKNEWS este un proiect internațional care-și propune să promoveze valorile europene, luptând împotriva fake news-urilor și a derapajelor de la normele democrației și ale bunului simț. Proiectul implică o platformă online, care include mai multe TRACKNEWS-uri (TRACKNEWS UK, TRACKNEWS Switzerland).

Plecând de la agregare, în ideea de a oferi cititorilor noștri cele mai importante news-uri ale zile, platforma va avea conținut propriu, cu respectarea strictă a deontologiei jurnalistice. Tocmai în acest sens, echipa este formată din jurnaliști tineri, "open mind", entuziaști și cu un dezvoltat spirit civic. Nu facem politică și suntem fericiți că investiția în proiect nu este una mioritică, astfel ca nu există niciun parti pris.

Nu suntem adepții "BREAKING NEWS" și nici nu vom publica știri "la grămadă". Vrem să vă oferim subiecte de autor și știri relevante, susținute de imagini de calitate. Nu vom promova niciodată așa zisele VIP-uri care împanzesc tabloidele și televiziunile. La fel, nu vrem milioane de accesări. Vrem să fim interactivi cu cititorii noștri, astfel ca TRACKNEWS să fie locul vostru în care să găsiți ceea ce vreți să citiți, să ne ajutați și să ne corectați atunci când vom greși. Pentru că, da, probabil vom face și greșeli, dar, sperăm noi, vor fi greșeli de formă și nu de fond.

Pentru a ne ajuta, lăuda și critica, ne puteți scrie pe [email protected].